لینک های دسترسی

Breaking News

مجلس نمایندگان آغاز رسمی تحقیقات استیضاح ترمپ را تصویب کرد


نشست روز پنجشنبۀ مجلس نمایندگان
نشست روز پنجشنبۀ مجلس نمایندگان

مجلس نمایندگان ایالات متحدۀ امریکا قطعنامۀ آغاز رسمی تحقیقات برای استیضاح دونالد ترمپ، رییس جمهور این کشور را تصویب کرده است.

رای گیری در مورد این قطعنامه، در نشست عمومی مجلس نمایندگان به روز پنجشنبه (۳۱ اکتوبر – ۹ عقرب) صورت گرفت و برای نخستین بار، تمام اعضای مجلس به شمول جمهوری‌خواهان را شامل می‌شد.

قصر سفید اندکی پس از اعلام نتایج این رای‌گیری، آن را محکوم کرد. در واکنش قصر سفید آمده است که دموکرات‌ها همواره در تخطی از مقررات مجلس نمایندگان عمل کرده اند.

در رای‌گیری روز پنجشنبه، در مجموع ۲۳۲ عضو مجلس رای موافق و ۱۹۶ عضو دیگر به این قطعنامه رای مخالف دادند. در میان آرای مخالف به این قطعنامه، تمامی اعضای جمهوری‌خواه و تنها دو عضو دموکرات مجلس شامل اند.

پیش از این، آقای ترمپ طرح استیضاح خود را که تنها از سوی اعضای دموکرات مجلس پشتیبانی شده، غیرقانونی خوانده بود.

اوایل این هفته اما نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان گفت که برای "دور کردن هر گونه شک و تردید" در مورد این طرح رای‌گیری عمومی خواهد کرد.

دریافت تایید تمامی اعضای مجلس نمایندگان برای استیضاح رییس جمهور از نظر قانونی الزامی نیست. براساس قانون، تنها اکثریت مجلس که در حال حاضر در اختیار دموکرات‌ها است، می‌تواند برای استیضاح رییس جمهور رای بدهد.

اعضای دموکرات مجلس نمایندگان می‌گویند که در حال بررسی این استند که آیا آقای ترمپ کمک‌های امریکا به اوکراین را برای وادار کردن رییس جمهور اوکراین به تحقیق در مورد جو بایدن، رقیب انتخاباتی‌اش، به تعلیق درآورده بود یا خیر.

XS
SM
MD
LG