لینک های دسترسی

Breaking News

پامپیو به حیث وزیر خارجۀ جدید امریکا سوگند وفاداری یاد کرد


مایک پامپیئو، امروز در حضور داشت دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، به حیث وزیر خارجۀ جدید ایالات متحده، حلف وفادری یاد کرد.

رئیس جمهور ترمپ، در سخنرانی کوتاه اش به کارمندان وزارت خارجۀ امریکا، آقای پامپیئو را "یک میهن پرست واقعی" توصیف کرد.

وزیر خارجۀ جدید امریکا، گفته است که تلاش خواهد ورزید تا دیپلوماسی امریکا را رونق ببخشد و وزارت خارجه را برای کسب دوبارۀ موقف و قدرتش کمک کند.

آقای پامپیئو در سخنرانی به کارمندان وزارت خارجۀ امریکا گفت که "هیئت های دپلوماتیک امریکا باید در هرگوشه و کنار جهان حضور داشته باشند و به نمایندگی از این کشور ماموریت ها را انجام دهند و هدف من نیز همین است که با شما در رسیدن به این مقصد کمک کنم".

برعکس ریکس تیلرسن، وزیرخارجۀ سابق امریکا، مایک پامپیئو روابط نزدیک با رئیس جمهور ترمپ دارد.

به گفتۀ نیل گاردنر، تحلیلگر در 'بنیاد هریتیچ'، حضور پامپیئو در جهان به مراتب بیشتر از ریکس تیلرسن احساس خواهد شد و این که رئیس جمهور نیز به او گوش خواهد داد.

به باور تحلیلگران، وزیرخارجۀ جدید امریکا، با دو مسؤلیت عمده کارش را آغاز کرده که اول آن رسیدگی به کاستی های درونی وزارت خارجه و ادرات مرتبط به آن در سراسر جهان می باشد، و دوم آن را نیز رسیدگی به موضوعات جهانی مثل ایران، سوریه، کوریای شمالی و امثال آن تشکیل میدهد.

اما تحلیلگران می افزایند که با درنظرداشت سابقۀ سیاسی و نظامی مایک پامپیئو، طوری به نظر میرسد که او در عملکرد و موضعگیری هایش بسیار قاطعانه و جدی خواهد بود.

XS
SM
MD
LG