لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ، پوتین را به قصر سفید دعوت کرد


پیشنهاد این ملاقات در جریان تماس تلیفونی دو هفته پیش این دو رهبر صورت گرفته است
پیشنهاد این ملاقات در جریان تماس تلیفونی دو هفته پیش این دو رهبر صورت گرفته است

سخنگوی دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، گفته است که آقای ترمپ خواستار ملاقات با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، احتمالاً در قصر سفید شده است.

پیشنهاد این ملاقات در جریان تماس تلیفونی دو هفته پیش (۲۰ مارچ) این دو رهبر صورت گرفته است. آقای ترمپ پس از این تماس تلیفونی ابراز امیدواری کرده بود که "در آیندۀ نه چندان دور" با پوتین ملاقات خواهد کرد.

سارا هکبی سندرز، سخنگوی قصر سفید، روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که پلان‌گذاری‌ها برای ملاقات ترمپ و پوتین تا هنوز پیشرفت نکرده است.

این در حالی است که تحقیقات در مورد ارتباط ستاد انتخاباتی رئیس جمهوری ترمپ با روسیه در جریان انتخابات ۲۰۱۶ امریکا تا هنوز ادامه دارد.

بر اساس یافته های استخبارات امریکا، مسکو با استفاده از هک کردن و شایعه پراگنی که احتمالاً هدف آن چرخاندن کارزار انتخاباتی به سود رئیس جمهوری دونالد ترمپ بود، در انتخابات ۲۰۱۶ امریکا مداخله کرد.

هرچند آقای ترمپ گفته است که هیچ گونه ارتباطی میان ستاد انتخاباتی وی و روسیه وجود نداشته است.

اما در دو هفتۀ اخیر روابط واشنگتن و مسکو با موج جدید تنش‌ها روبرو بوده است. ایالات متحده در پیوند با مسموم شدن سرگی سکریپتال، جاسوس پیشین روسیه در بریتانیا حدود ۶۰ دیپلومات روسی را اخراج کرده است.

اما روسیه که از آغاز دست داشتن به این قضیه را رد کرده بود، به تازگی بریتانیا را متهم به مسموم کردن آقای سکریپتال و دخترش کرده است.

XS
SM
MD
LG