لینک های دسترسی

Breaking News

مسکو دستور اخراج دیپلومات های امریکایی را صادر کرد


قصر کریملن، شهر مسکو
قصر کریملن، شهر مسکو

مسکو به بیش از ۱۵۰ دیپلومات خارجی به شمول ۶۰ دیپلومات امریکایی مستقر در روسیه دستور داد که این کشور را تا پنجم اپریل ترک کنند.

این اقدام مسکو در واکنش به اخراج ۶۰ دیپلومات روسی از امریکا گرفته شده است.

واشنگتن هفته گذشته دستور اخراج این دیپلومات های روسی و مسدود ساختن قونسلگری روسیه را در شهر سیتل ایالت واشنگتن صادر کرده بود.

اخراج دسته جمعی دیپلومات های روسی از بیش از ۲۰ کشور غربی و سازمان ناتو، در واکنش به ادعای لندن مبنی بر دست داشتن مسکو در حمله بر سرگی سکریپال، یک جاسوس پیشین روسیه انجام شد.

این جاسوس دو طرفه همراه با دخترش در یک پارک شهر سلسبری در بریتانیا با سم اعصاب هدف حمله قرار گرفتند.

مسکو هر گونه دست داشتن در این حمله را رد کرده و ادعا دارد که این حمله توسط اداره استخبارات بریتانیا به منظور تحریک احساسات ضد روسی انجام شده است.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت که افزون بر اخراج ۶۰ دیپلومات امریکایی، دستور مسدود شدن قونسلگری ایالات متحده در شهر سنت پیترزبرگ نیز صادر شده و این قونسلگری باید تا روز شنبه مسدود گردد.

آقای لاوروف افزود که مسکو در واکنش به اخراج دسته جمعی دیپلومات های روسی از کشور های غربی، تعداد مشابه دیپلومات های این کشور ها را از خاک روسیه اخراج می کند.

سرگی سکریپال که زمانی برای اداره استخبارات نظامی روسیه کار می کرد، جاسوسان روسی را به دام بریتانیا انداخته بود.

او که به خاطر این کارش در روسیه زندانی بود، در یک معامله تبادله جاسوسان از زندان رها شد.

سکریپال پس از حمله چهارم مارچ اکنون همراه با دختر ۳۳ ساله اش در یکی از شفاخانه های بریتانیا بستری بوده و در وضعیت وخیم قرار دارد.

قونسلگری ایالات متحده در شهر سنت پیترزبرگ روسیه
قونسلگری ایالات متحده در شهر سنت پیترزبرگ روسیه

XS
SM
MD
LG