لینک های دسترسی

Breaking News

پس از کوریای شمالی، ترمپ در صدد 'معاملۀ واقعی' با ایران است


به دنبال دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، اکنون دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحدۀ امریکا، می گوید که در تلاش "معاملۀ واقعی" با ایران است.

آقای ترمپ پس از ملاقات و امضای سند با رهبر کوریای شمالی در سنگاپور ابراز امیدواری کرد تا به مرور زمان، روابط امریکا با ایران نیز بهبود یابد.

آقای ترمپ گفت " پس از اعمال تحریم‌ها بر ایران که بسیار شدید است، آرزومندم که در زمان مناسب، آنان (ایران) نیز برای مذاکره در مورد معاملۀ واقعی برگردند، زیرا مشتاق هستم که چنین کنم، اما اکنون برای انجام چنین چیزی بسیار زود است".

رئیس جمهور ترمپ توافق هسته‌ای میان ایران و شش قدرت جهان را باطل اعلان نموده و گفته است که تحریم های اقتصادی را بر رژیم ایران تشدید خواهد بخشید.

تحریم‌های جدید امریکا که قرار است در اوایل اگست بر ایران نافذ شود، ایران را از معاملات اسعاری با دالر امریکا، خرید و فورش طلا و دیگر فلزات قیمتی بازداشته و نیز سکتور بانکی و صنعت موتر سازی آن کشور هدف قرار خواهد داد.

تحریم‌های دیگری که قرار است اواخر سال روان بر ایران اعمال شود، صنعت نفت آن کشور را هدف خواهد گرفت.

رئیس جمهور ترمپ گفت که کاهش اعتماد میان واشنگتن و تهران، ممکن مقام‌های ایرانی را وادارد تا به مذاکرات در مورد معاملۀ دیگر با ایالات متحده بیاندیشند.

آقای ترمپ گفت "نظر به سه یا چار ماه پیش، ایران اکنون کشور دیگری است. فکر نکنم که اکنون آنان مثل گذشته با اطمینان کامل در مورد مدیترانه و سوریه فکر کنند. فکر نمی کنم که اکنون آنان چنان مطمین باشند".

پیش از دیدار رهبران امریکا و کوریای شمالی، ایران به پیونگ یانگ هشدار داده بود تا به رئیس جمهور امریکا اعتماد نکند، زیرا به ادعای مقام‌های ایرانی، امریکا توافق خلع سلاح هسته‌ای با کوریای شمالی را در چند ساعت فسخ می‌کند.

XS
SM
MD
LG