لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: رفتاری که با من شد نباید با هیچ رییس جمهور امریکا شود


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده یک روز پس از تبریه از اتهامات اسیتضاح گفت که کاری که با وی شد، نباید با هیچ رییس جمهور دیگر امریکا شود.

آقای ترمپ روز پنجشنبه ششم فبروری (۱۷ دلو) در سخنرانی در قصر سفید با بلند کردن روزنامه‌ای که در سرخط آن درشت نوشته شده بود "ترمپ تبریه شد" بار دیگر بر بی‌گناهی اش تاکید کرد. او گفت: "هیچ خطایی را مرتکب نشده بودم، اما برای ما غیرعادلانه جهنمی خلق کردند".

با اینحال، رییس جمهور ترمپ گفت که با آنچه بر سرش آمد "بیشترین موفقیت و دستآوردها" را داشته است. او گفت که تلاش برای استیضاح وی سه سال پیش، از زمان انتخابات ریاست جمهوری، آغاز شده بود.

رییس جمهور ترمپ از سوی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده که رقیبان دموکرات وی در آن اکثریت دارند با اتهامات "سوء استفاده از قدرت" و "ممانعت در برابر کار کانگرس" استیضاح شده بود، اما مجلس سنای کانگرس که در آن هم حزبی‌های جمهوریخواه آقای ترمپ اکثریت دارند، وی را از این اتهامات تبریه کرد.

آقای ترمپ همچنین از تیم حقوقی خود، سناتورها و نمایندگان جمهوریخواه، و همچنین مچ مک‌کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس سنا تشکر کرد.

او گفت: "دموکرات‌ها سیاستمدارن خیلی بدی اند و خواهان افزایش مالیات، باز کردن مرزها اند و می‌خواهند از پول مالیه دهندگان امریکایی به مهاجران غیرقانونی، بیمه صحی بدهند. تاکتیک‌های حمله آنان بسیار بد است".

آقای ترمپ گفت که با وصف همه فشار‌های قانونگذاران دموکرات، کارهای خوبی انجام داده و در نبود این فشار‌ها می‌توانست بهتر کار کند.

یگانه سناتور جمهوریخواه که جلسۀ روز چهارشنبه در اتهام "سوء استفاده از قدرت" بر خلاف آقای ترمپ رای داده بود، مت رامنی بود. آقای رامنی گفته بود که به صفت یک مسیحی مذهبی نمی‌خواهد از خلافکاری رییس جمهور چشم پوشی کند.

رییس جمهور ترمپ بدون گرفتن نام آقای رامنی گفت: "کسانی را دوست ندارم که عقاید دینی شان را توجیه برای انجام کاری می‌کنند که خود می‌دانند نادرست است".

رییس جمهور ترمپ از سوی مجلس نمایندگان متهم شده بود که با تقاضا از رییس جمهور اوکراین برای انجام تحقیق در مورد جو بایدن، رقیب انتخاباتی اش و نیز تاخیر در پرداخت مساعدت ۳۹۱ میلیون دالری امریکا به اوکراین، از قدرت خود سوء استفاده کرده است.

دونالد ترمپ همچنان متهم شده بود که از تلاش‌های کانگرس برای تحقیق در مورد عملکردهای خود، ممانعت کرده است.

XS
SM
MD
LG