لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ: خطرناکترین اسرای داعش را به محل دیگری انتقال داده ایم


دونالدترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که امریکا برخی از خطرناکترین جنگجویان گروه داعش را که در سوریه بازداشت شده بودند، به یک منطقۀ نامعلومی انتقال داده اند تا در جریان عملیات نظامی ترکیه در داخل سوریه، از آن جنگجویان نظارت شود.

کرد های سوری که هدف حملۀ نظامیان ترکی قرار گرفته اند نیز هزاران جنگجوی داعش را در زندان های خود محبوس دارند.

اکنون این نگرانی ایجاد شده است که با حملۀ ترک ها بر مناطق تحت کنترول کرد ها، جنگجویان داعش از بند آزاد شده و یکبار دیگر صفوف آن گروه در سوریه شکل بگیرد.

رئیس جمهور ترمپ گفته است که جنگجویان "واقعاً بدی" را به ساحۀ دیگر منتقل کرده اند؛ اما رقم زندانیان را مشخص نساخته است.

با آغاز عملیات نظامی اردوی ترکیه بر مناطق شمال شرقی سوریه، ناظران در کشور های عربی نگرانی شان را از آنچه آنان خیانت ايالات متحده به کرد های سوری می خوانند، ابراز کرده اند.

سرنوشت اسرای داعش

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا می گوید که واشنگتن از کرد های سوری، متحد امریکا در جنگ داعش، رو نگشتانده است.

اما اسامه الشریف، یک تحلیلگر اردنی می گوید که تنها گذاشتن کرد های سوری در برابر عملیات نظامی ترکیه - یکی از قویترین اعضای ناتو، سبب ایجاد نگرانی در بین سایر متحدین امریکا در منطقه شده است.

تصمیم رئیس جمهور ترمپ مبنی بر رو گشتاندن از کرد های سوری و ارج نگذاشتن به قربانی های آنان در جنگ علیه داعش، بسیاری ها را تکان داده است.

کارشناسان هشدار داده اند که با آغاز عملیات نظامی ترکیه بر مناطق شمال شرقی سوریه، جاییکه کرد های سوری مستقر اند، کرد ها نخواهند توانست از هزاران اسیر داعش نگهداری کنند.

به گفته این کارشناسان، تصمیم اخیر رئیس جمهور ترمپ سبب خواهد شد تا کرد های سوری برای کمک به بشارالاسد، رئیس جمهور سوریه رو بيآورند، اقدامیکه سر انجام منجر به گسترش نفوذ ایران در سوریه خواهد شد.

XS
SM
MD
LG