لینک های دسترسی

Breaking News

جدال تازۀ ترمپ با قانونگذاران دموکرات کانگرس امریکا


دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا به گروهی از زنان قانونگذار امریکایی که به تازگی به مجلس نمایندگان کانگرس امریکا راه یافته اند، گفته است که به کشورهایشان برگردند و دولت‌های خود را اصلاح کنند.

آقای ترمپ روز یکشنبه ۱۴ جولای (۲۳ سرطان) در چند تویت پیهم نوشته است "جالب است ببینید که زنان پیشرو دموکرات که اصلاً از کشورهایی آمده اند که حکومات آن فاجعۀ کامل، بدترین، فاسدترین و ناکاراترین در جهان است (حتا اگر حکومت فعال هم داشته باشد)، اکنون به صدای بلند و شریرانه مردم ایالات متحده، عالی‌ترین و نیرومندترین کشور جهان را می‌گویند که چگونه حکومتداری شود".

آقای ترمپ در تویت دیگر نوشته است "چرا نمی‌روید و برای اصلاح جاهای کاملاً از هم پاشیده و آلوده به جرایم که از آنجا آمده اید، کمک نمی‌کنید."

اشارۀ آقای ترمپ به گروه کوچکی از قانونگذاران دموکرات است که اعضای آن الکساندریه اوکاسیو کورتز، الهان عمر، رشیده طلیب و ایانا پرسلی اند. این گروه اخیراً درگیر تنش لفظی با ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا شده بود.

اما تنها الهان عمر، یگانه عضو این گروه چهار نفری است که در سومالیا به دنیا آمده است. سه عضو دیگر این گروه همه متولد ایالات متحدۀ امریکا اند.

با اینحال، خانم پلوسی در یک پیام تویتر، بیانات دونالد ترمپ را "بیگانه‌هراسی" توصیف کرده و گفته است که آقای ترمپ به جای حمله به اعضای کانگرس بالای یک پالیسی انسانی کار کند که ارزش‌های امریکایی را بازتاب دهد.

خانم پلوسی نوشته است "زمانیکه ترمپ به چهار عضو کانگرس امریکا می‌گوید که به کشورهای شان بروند، او طرح خود برای "بیایید بار دیگر امریکا را عالی بسازیم" را تصریح می‌کند که همواره در مورد سفید ساختن دوبارۀ امریکا بوده است. گونه‌گونی ما قوت و اتحاد ما قدرت ما است".

شمار دیگر از قانونگذاران امریکایی به شمول برخی اعضای جمهوریخواه کانگرس امریکا نیز از این اظهارات آقای ترمپ انتقاد کرده اند.

XS
SM
MD
LG