لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه مانع ورود پناهجویان به یونان شد


در یک ماه گذشته جریان پناهجویان از ترکیه به اروپا بیشتر شده است
در یک ماه گذشته جریان پناهجویان از ترکیه به اروپا بیشتر شده است

تلویزیون دولتی ترکیه گزارش داده است که نیروهای مرزی آن کشور مانع حرکت چندین کشتی حامل پناهجویان افغان، سوری و عراقی به یونان شده است.

گزارش حاکی است که قایق‌های حامل پناهجویان در دریای اژه به سمت جزایر لسبوس، کاس و خیوس یونان در حرکت بود که از سوی مرزبانان ساحلی ترکیه متوقف شدند.

آمار مرزبانان ساحلی ترکیه نشان می‌دهد که در ماه اگست بیش از ۱۶۰۰ پناهجو تلاش کرده است تا از طریق ترکیه خود را به اروپا برساند که در مقایسه با ماه جولای افزایش دو چندان یافته است.

فرونتکس یا ادارۀ مرزی اتحادیۀ اروپایی نیز این هفته گزارش داد که شمار پناهجویانی که به جزایر یونان می‌رسند، ماه گذشته افزایش چشمگیر داشته است.

پس از اجرایی شدن توافق‌نامۀ رسیده‌گی به بحران پناهجویان میان ترکیه و اتحادیۀ اروپایی، به گفتۀ مقام‌های فرنتکس این نخستین بار است که جریان پناهجویان از مسیر ترکیه به اروپا افزایش یافته است.

ترکیه در مارچ سال روان با اتحادیۀ اروپایی توافق کرد که به عنوان بخشی از تلاش‌های آن اتحادیه برای رسیده‌گی به بحران پناهجویان، مانع ورود مهاجران به اتحادیۀ اروپایی شود.

انقره ضمن دریافت بستۀ چند میلیارد دالری از اتحادیۀ اروپایی،از زمان امضای این قرارداد به خواست دیرینۀ خود برای سفر بدون ویزۀ شهروندان ترک به کشورهای اتحادیۀ اروپایی، پافشاری دارد.

  • 16x9 Image

    نجیب‌الله احمدیار

    نجیب‌الله احمدیار کار با رسانه‌ها را در سال ۲۰۰۱ میلادی آغاز کرد و از سال ۲۰۰۹ به اینسو در صدای امریکا به صفت ویراستار، نویسنده و مجری برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و دیجیتلی کار می‌کند. 

XS
SM
MD
LG