لینک های دسترسی

Breaking News

ترکیه جت های F-۳۵ را از امریکا به دست میاورد


با وجود مخالفت کانگرس ایالات متحده، حکومت ترکیه در هفتۀ جاری جت های جنگی نوع اف-۳۵ ساخت امریکا را به دست خواهد آورد.

مقامات پنتاگون یا وزارت دفاع ایالات متحده به صدای امریکا گفتند که شرکت لاکهید مارتین که جت های F-۳۵ را تولید می کند گفته است که آن شرکت روز پنجشنبه مراسمی را در ایالت تکزاس برای تسلیم دهی این جت های جنگی برای ترکیه برگزار می کند. پیلوت های ترکیه که آموزش پرواز این جت ها را دیده اند، از قبل وارد ایالات متحده شده اند.

هر دو مجلس قانونگذاری ایالات متحده—سنا و مجلس نمایندگان—خواهان محدود یت فروش این جت های جنگی بالای ترکیه بوده اند.

قانونگذاران ایالات متحده در مورد زندانی ساختن یک کشیش امریکایی توسط انقره و خریداری سیستم دفاعی میزایل های اس-۴۰۰ ساخت روسیه توسط ترکیه ابراز نگرانی کرده اند. قانونگذاران امریکایی همچنین گفته اند که خریداری این سیستم میزایل روسیه توسط ترکیه "امنیت عمومی متحدین ناتو را ضعیف" می کند.

با وجود برخی اختلافات میان واشنگتن و انقره، ترکیه متحد پیمان ناتو و امریکا است و از سال ۲۰۰۲ میلادی به این سو، از مشترکین بین المللی برنامۀ تولید جت های جنگی اف-۳۵ بوده است که پیلوت های ترکیه نیز برای پرواز آن آموزش دیده اند.

جت F-۳۵ از پیشرفته ترین جت های جنگی در جهان است که با پیشرفته ترین تکنالوژی جهان مجهز می باشد و از توانایی های خارق العادۀ نظامی برخوردار است. حد اکثر سرعت این جت جنگی ۱.۶ برابر بیشتر از سرعت صدا است و در یک ساعت قادر است فاصلۀ ۱۹۳۰ کیلو متر را طی کند.

این جت قادر است در فاصلۀ کوتاه پرواز کند و در عین حال می تواند به شکل عمودی نشست کند.

XS
SM
MD
LG