لینک های دسترسی

Breaking News

بازداشت یک 'عضو ارشد' داعش در ترکیه


وزارت داخلۀ ترکیه گفته است که پولیس آن کشور یک عضو ارشد گروه دولت اسلامی به نام "محمود اوزدن"را که به طراحی حملات مظنون است، دستگیر کرده است.

سلیمان سویلو، وزیر داخلۀ ترکیه روز سه شنبه اول سپتمبر (۱۱ سنبله)گفت که نیروهای امنیتی آن کشور پس از افزایش فعالیت تندروان جهادی برای دستگیری این جنگجوی داعش عملیات کردند.

آقای سویلو در پیوند با فعالیت‌های اوزدن گفت: "او همواره از عراق و سوریه فرمان می‌گرفت تا حملات را در ترکیه انجام دهد."

خبرگزاری دولتی ترکیه گزارش داده است که اوزدن در عملیات کارمندان استخبارات و پولیس ضد ترور ترکیه در شهر ادانۀ ترکیه بازداشت شده و به استانبول منتقل شده است.

وزیر داخلۀ ترکیه گفت که یک مقدار مواد و وسایل دیجیتل نیز از نزد این جنگجوی داعش کشف شده است که طرح وی را برای اختطاف چهره‌های سیاسی و دولتی ترکیه و انتقال آنان را به سوریه، نشان می‌دهد.

پولیس ترکیه گاهگاهی عملیات را برای دستگیری عمال داعش در داخل ترکیه انجام می‌دهند.

به تاریخ ۱۹ جولای، پولیس ترکیه ۲۷ نفر را در استانبول بازداشت کردند که گمان می‌رفت برای انجام حملات در داخل ترکیه آمادگی می‌گرفتند.

گروه دولت اسلامی چندین حملۀ مرگبار را در ترکیه انجام داده است، به شمول حملۀ شب سال نو ۲۰۱۷ بر یک کلب شبانه در استانبول که در آن ۳۹ نفر کشته شد. داعش همچنان مسوولیت بم‌گذاری سال ۲۰۱۶ در شهر استانبول را به دوش گرفته است که در آن ۱۲ نفر کشته شد.

XS
SM
MD
LG