لینک های دسترسی

Breaking News

دو جنرال ارشد اردوی پاکستان استعفا می‌دهند - گزارش


جنرال اظهر عباس (راست) و جنرال فیض حمید
جنرال اظهر عباس (راست) و جنرال فیض حمید

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که پس از انتخاب عاصم منیر، به حیث لوی درستیز اردوی این کشور، جنرال فیض حمید و جنرال اظهر عباس، تصمیم گرفته اند اردو را ترک کنند.

این دو جنرال، افسرانی اند که نام‌های آنان با چهار جنرال دیگر به شهباز شریف، صدر اعظم پاکستان معرفی شده بود تا یکی از آنان را به حیث لوی درستیز اردو انتخاب کند، اما صدر اعظم پاکستان جنرال عاصم منیر را برگزید.

تا اکنون این دو جنرال، یا اردوی پاکستان، استعفای آنان را تایید نکرده اند، اما منابع متعدد خبری در پاکستان گفته اند که این دو افسر بلندرتبه می‌خواهند وظایف خود را ترک کنند.

پس از انتخاب لوی درستیز جدید اردوی پاکستان، جنجال‌های سیاسی در آن کشور اوج گرفته است.

کاربران رسانه‌های اجتماعی در روز‌های گذشته ادعا می‌کردند که حزب تحریک انصاف پاکستان به رهبری عمران خان، می‌خواست فیض حمید، رییس پیشین ادارهٔ استخبارات این کشور منحیث لوی درستیز انتخاب شود. اما ایتلاف حاکم از جنرال منیر طرفداری می‌کرد.

عمر چیمه، یک خبرنگار پاکستانی ادعا کرده است که جنرال فیض حمید می‌خواست از انتخاب عاصم منیر منحیث لوی درستیز جلوگیری کند و در این راستا تلاش‌هایی را نیز انجام داده بود.

او به نقل از فیض حمید گفته است که به عوض سلامی زدن به جنرال منیر، استعفا از وظیفه‌اش را بهتر می‌داند.

این خبرنگار همچنان ادعا کرده است که جنرال فیض در این اواخر در اسلام آباد با رهبران حزب عمران خان ملاقات‌هایی نیز داشته بود.

جنرال فیض حمید به داشتن نقش در ایجاد حکومت طالبان در افغانستان، داشتن روابط با گروه‌های افراطی مذهبی و مداخله در امور سیاسی پاکستان متهم است. فیض حمید در حال حاضر منحیث قوماندان قول اردوی ایالت پنجاب ایفای وظیفه می‌کند.

فیض حمید در سال ۲۰۱۹ از سوی حکومت عمران خان،‌ منحیث رییس ادارهٔ استخبارات انتخاب شد و گمان می‌رفت که به عوض قمر باجوه، منحیث لوی‌درستیز برگزیده شود. اما جنرال باجوه او را از ریاست استخبارات کنار زده و منحیث قوماندان قول اردوی پشاور به کار گماشت.

با آنهم، عمران خان به کرات گفته است که هیچ گاهی نخواسته لوی‌درستیز مورد نظرش را انتخاب کند.

در این حال، جیو نیوز گزارش داده است که اعضای خانوادهٔ جنرال عباس تایید کرده است که او می‌خواهد تقاعد کند. اما دلیل تقاعد پیش از وقت این جنرال را که در مرز هند و وزیرستان ایفای وظیفه کرده است، بیان نکرده اند.

گزارش بخش دیوهٔ صدای امریکا

XS
SM
MD
LG