لینک های دسترسی

Breaking News

بانوی اول امریکا برای حمایت از اوکراین به اروپا سفر کرد


جیل بایدن، بانوی اول امریکا روز جمعه ششم می (۱۶ ثور) وارد رومانیا در همسایگی اوکراین شد تا یکبار دیگر حمایت ایالات متحده از اوکراین را نشان دهد.

خانم بایدن قبل از عزیمت به اروپا به خبرنگاران گفت:برای رییس جمهور و من مهم است که مردم اوکراین بدانند که ما در کنار آنها هستیم.

طبق برنامه اعلام شده، بانوی اول امریکا روز جمعه با نیروهای نظامی ایالات متحده در یک پایگاه هوایی در رومانیا دیدار کرد و سپس برای دیدار با مقامات دولتی رومانیا، کارکنان سفارت ایالات متحده، امدادگران و معلمانی که با کودکان آواره اوکراینی کار می‌کنند، به بخارست رفت.

بانوی اول روز شنبه برای شرکت در یک جلسه توجیهی بشردوستانه از سوی سازمان ملل متحد، گروه های بشردوستانه و دولت رومانیا به سفارت امریکا در بخارست خواهد رفت. او سپس با کارمن یوهانیس، بانوی اول رومانیا ملاقات خواهد کرد، که مانند جیل بایدن، استاد لسان انگلسی است.

بنا بر بیانیه قصر سفید، جیل بایدن در این سفر علاوه بر دیدار و گفتگو با سربازان امریکایی مستقر در رومانیا، روز یکشنبه را که در امریکا روز مادر است، با خانواده‌های پناهجویان اوکراینی در روستای کوچکی در کشور سلواکیا در مرز با اوکراین می‌گذراند.

سفر جیل بایدن به آن منطقه نشانه دیگری از حمایت مقامات ارشد امریکایی از اوکراین و کشورهای همسایه آن است که به میزبانی از آوارگان اوکراینی تهاجم روسیه به اوکراین کمک می‌کنند.

پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان میلادی آغاز شد، بسیاری از کشور های جهان، به ویژه ایالات متحده، اتحادیه اروپا و متحدین آن نه تنها اقدام نظامی مسکو بر کیف را محکوم کردند،‌ بلکه تعزیرات شدید اقتصادی را بر روسیه وضع کردند.

ایالات متحده یکی از بزرگترین فراهم کنندگان حمایت مالی و تسلیحاتی به اوکراین بوده و در ضمن تحریم‌های شدیدی را بر روسیه وضع کرده است.

پس از حملات تهاجمی روسیه بر اوکراین،‌ هزاران نفر در اوکراین، به شمول زنان و کودکان و غیر نظامیان کشته و زخمی شده و زیر بنا های این کشور به شمول مکاتب، شفاخانه ها و کودکستان ها ویران شده اند.

علاوه بر این، نزدیک به شش میلیون اوکراینی پس از تهاجم نظامی روسیه بر آن کشور مجبور به فرار از کشور شان شده و میلیون‌ها شهروند دیگر این کشور از خانه های شان بی‌جا شده اند.

XS
SM
MD
LG