لینک های دسترسی

Breaking News

جمهوری‌خواهان نامزد شان را برای ریاست مجلس نمایندگان کانگرس معرفی کردند


درحالیکه نتایج انتخابات میان دوره‌ای کانگرس ایالات متحده به گونهٔ کامل معلوم نیست، اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کانگرس امریکا کیوین مک‌کارتی را به حیث نامزد آن حزب برای احراز کرسی ریاست این مجلس معرفی کردند.

خبرگزاری رویترز روز سه شنبه ۱۵ نومبر (۲۴ عقرب) به نقل از منابعی که نام نبرده، گزارش داده است که اعضای جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان کانگرس امریکا با ۱۸۸ رای موافق و ۳۱ رای مخالف کیوین مک‌کارتی را به این سمت برگزیدند.

تاکنون تمام برندگان کرسی‌های مجلس نمایندگان اعلام نشده است، اما شمارش آرا نشان می‌دهد که جمهورخواهان تاکنون ۲۱۷ کرسی مجلس نمایندگان را به دست آورده اند و یک کرسی از کسب اکثریت مجلس فاصله دارند. دموکرات‌ها تاکنون ۲۰۶ کرسی را به دست آورده اند.

مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده ۴۳۵ کرسی دارد و هر حزبی که ۲۱۸ کرسی یا بیشتر از آن را به دست آورد، اکثریت شده و رییس مجلس و کمیته‌های مجلس را معرفی می‌کند.

از طرف دیگر پس از اعلام نتایج انتخابات میان دوره‌ای کانگرس ایالات متحده در ایالت نوادا، اعضای حزب دموکرات با کسب ۵۰ کرسی مجلس سنا توانستند بار دیگر اکثریت خود را در این مجلس حفظ کنند.

مجلس سنای کانگرس ایالات متحده ۱۰۰ عضو دارد و بر اساس قانون در رای‌گیری مجلس سنا، معاون رییس جمهور امریکا نیز حق رای دارد که با این حساب، دموکرات‌ها اکثریت خود را در این مجلس حفظ کردند.

نتایج انتخابات میان دوره‌ای کنونی در ایالات متحده بسیار غیرمنتظره بوده است، زیرا به گونۀ سنتی، هر حزبی که کنترول قصر سفید یا قوۀ اجراییه را در دست دارد، در انتخابات میان دوره‌ای کنترول کانگرس یا قوۀ مقننه را از داده است.

نامزدان انتخابات میان دوره‌ای برای همه ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان در ۵۰ ایالت با هم رقابت کردند و از جمله ۱۰۰ کرسی سنا، نامزدان برای کسب ۳۵ کرسی در این انتخابات با هم رقابت کردند.

XS
SM
MD
LG