لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا فروش جنگنده های اف۳۵ را به امارات بررسی می‌کند


ایالات متحده امریکا، با وصف اعتراض بنیامین نتنیاهو صدراعظم اسراییل، در نظر دارد جنگنده های اف۳۵ را به امارات متحده عرب بفروشد.

دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا روز چهارشنبه ۱۹ اگست (۲۹ اسد) در یک کنفرانس خبری در قصر سفید به خبرنگاران گفت که امارات برای خریداری چند فروند طیاره جت اف۳۵ ابراز علاقه کرده است.

آقای ترمپ گفت برای تقویت بیشتر پیشرفت‌های جدید بین اسراییل و امارات متحده عرب پس از توافق هفته گذشته روی عادی سازی روابط دوکشور، معاملۀ فروش این جنگنده‌ها به امارات به بررسی گرفته شد.

رییس جمهور ترمپ گفت: "آنها (امارات ) پول دارند و دوست دارند چند فروند طیاره اف۳۵ خریداری کنند. این بهترین جنگنده ها در جهان است، همانطور که می دانید توسط رادار کشف نمی‌شود، کاملاً مخفی کار می‌کند."

بنیامین نتنیاهو صدر اعظم اسراییل روز سه شنبه با وجود توافق تاریخی با امارات متحدهٔ عرب با این معامله مخالفت کرد.

یک روزنامهٔ اسراییلی گزارش داد که در توافق عادی سازی که به وساطت آقای ترمپ انجام شده است، فراهم کردن سیستم های پیشرفته تسلیحاتی امریکا برای کشور های خلیج فارس شامل است.

دفتر صدر اعظم نتنیاهو با نشر بیانیه‌ای گفت که مخالف فروش جنگنده های اف۳۵ و سایر سلاح‌های پیشرفته به هر كشور شرق میانه است، حتا کشورهای عربی که با اسراییل توافق صلح دارند.

حفظ برتری نظامی در منطقه یکی از نماد های اسراییل برای دهه ها بوده است. اسراییل از روابط نزدیک خود با واشنگتن استفاده کرده و نمی‌خواهد تسلیحات پیشترفته به کشورهای همسایه‌ای اسراییل فروخته شود.

در همین حال گفته می‌‌شود که امارات متحده عرب از دیر زمانی علاقمند خریداری جنگنده های اف ۳۵ و بم افگن های بدون سرنشین ساخت امریکا است، جنگ افزاری که اسراییل نیز آن را در اختیار دارد.

XS
SM
MD
LG