لینک های دسترسی

Breaking News

نوع جدید کروناویروس بریتانیا را منزوی کرد  


میدان هوایی لندن پس از آغاز قیود
میدان هوایی لندن پس از آغاز قیود

پس از آن که بریتانیا گفت نوع جدید کروناویروس در این کشور که بر سرعت انتقال می‌یابد، غیرقابل کنترول است، شماری زیادی از کشورهای جهان، مرزهای شان را با این کشور بستند.

در تازه ترین اقدام، عربستان سعودی برای جلوگیری از انتقال این ویروس امروز ۲۱ دسمبر (اول جدی) گفت که تمامی پرواز‌های بین المللی را متوقف و‌ گذرگاه‌های زمینی و آبی خویش را برای یک هفته مسدود کرده است و احتمال دارد این محدودیت برای یک هفتهٔ دیگر تمدید شود.

طیاره‌های بین المللی که در حال حاضر در داخل عربستان اند، می‌توانند از این کشور بیرون شوند.

این در حالی است که عمان نیز اقدامات مشابه را روی دست گرفته است.

رسانه‌ رسمی عمان گفته است که برای یک هفته هیچ گونه مسافرتی به داخل یا بیرون از این کشور صورت نخواهد گرفت.

کویت نیز تمامی پروازها از بریتانیا را منع کرده است.

برعلاوه این، کشورهای که تا اکنون بر مسافرت‌ها از بریتانیا قیود وضع کرده اند شامل، هند، روسیه، پولند، هانگ کانگ، فرانسه، آلمان،‌ هالند،‌ ایرلند،‌ ایتالیا، آلمان بلجیم، فنلند،‌ سویس، رومانیا، کانادا، ایران، ترکیه،‌ اسراییل، ارجنتاین، چلی، مراکش و سایر کشورهای حوزه بالکان اند.

برخی از این کشورها برای یک هفته و شماری دیگر آن تا سال آینده این قیود را وضع کرده اند.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز، در بریتانیا تا اکنون بیش از دو میلیون نفر به کووید۱۹ متبلا شده و بیش از ۶۷ هزار و ۵۰۰ نفر پس از ابتلا به آن جان باخته اند.

بوریس جانسن، صدر اعظم بریتانیا گفته است که گونۀ جدید کروناویروس که ۷۰ درصد سریع‌تر انتقال می‌یابد در شهر لندن و جنوب انگلند دیده شده است، اما به گفتۀ وی "شواهدی وجود ندارد دال بر اینکه [ویروس جدید] کشنده‌تر بوده و یا هم بیماری شدیدتر را خلق کند."

با اینحال، آقای جانسن دستور داده است تا در ساحاتی که گونۀ جدید کروناویروس دیده شده است، قیود شدید نافذ شود و تشبثات غیر ضروری، سلمانی‌ها، کلب‌های ورزشی و حوض‌های آب‌بازی مسدود شوند.

سازمان جهانی صحت گفته است که متخصصان آن اداره با مقام‌های بریتانیایی در مورد "گونۀ جدید ویروس عامل کووید۱۹" در تماس اند و به محض یافتن معلومات جدید آن را در دسترس حکومت‌ها و مردم قرار خواهد داد.

دانشمندان امیدوار اند که واکسین کووید۱۹ درمقابل نوع جدید کروناویروس،‌ موثریت خویش را از دست ندهد.

XS
SM
MD
LG