لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار بریتانیا در مورد واکسین کووید۱۹ فایزر


اداره تنظیم داروی بریتانیا پس از آنکه تطبیق واکسین کووید۱۹ نزد دو نفر عوارض جانبی نشان داد، توصیه کرد که افرادی که حساسیت شدید دارند، نباید واکسین شرکت فایزر را دریافت کنند.

استیفن پوویس، مسوول خدمات صحت عامه بریتانیا گفت که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دو کارمند صحی پس از دریافت این واکسین به شاک شدید رفتند. او گفت که اکنون وضعیت هر دو کارمند در حال بهبود است.

آقای پوویس گفت: "همانطور که در مورد واکسین‌های جدید معمول است، اداره تنظیم محصولات داروی بریتانیا به طور پیشگیرانه توصیه کرده است که افرادی که سابقۀ واکنش‌های حساسیتی دارند، نباید این واکسین را دریافت کنند."

اداره تنظیم محصولات داروی بریتانیا گفته است که در این مورد بیشتر تحقیقات صورت خواهد گرفت و شرکت‌های فایزر و بیوان تک گفته اند که از تحقیقات این اداره پشتیبانی می‌کنند.

بریتانیا روز سه شنبه هشتم دسمبر (۱۸ قوس) روند تطبیق گسترده و سرتاسری واکسین کووید‌۱۹ را که بزرگترین چالش تدارکاتی عصر کنونی پنداشته می‌شود، آغاز کرد.

کارمندان صحی در بریتانیا واکسین ساخته شده توسط شرکت فایزر و بیو ان تک را نخست به آسیب‌پذیر ترین افراد تطبیق می‌کنند که سالمندان و خود کارکنان صحی شامل آن اند.

بریتانیا هفتۀ گذشته استفادۀ اضطراری این واکسین را که مشترکاً توسط شرکت امریکایی فایزر و شرکت آلمانی بیو ان تک ساخته شده است، تجوییز کرد.

این در حالی است که ادارهٔ غذا و داروی امریکا و ادارهٔ دارویی اروپا هنوز به ارزیابی های شان برای تایید واکسین ادامه داده اند.

جون ریین، رییس ادارهٔ تنظیم محصولات دارویی و مراقبت های صحی بریتانیا گفت:"عصر دیروز، ما در حال بررسی دو گزارش درمورد واکنش های حساسیتی بودیم. ما از آزمایشات کلینیکی بسیار گسترده می دانیم که این ویژگی (این واکسین) نبوده است. "

فایزر گفته است افرادی که سابقه واکنش‌های شدید حساسیتی داشتند در مرحلۀ اخیر تطبیق آزمایشی این واکسین شامل نبودند.

بریتانیا برای ۲۰ میلیون نفر واکسین کووید۱۹ فایزر را سفارش کرده است. نتایج آخرین مرحلۀ آزمایشی این واکسین نشان داده است که برای جلوگیری از ابتلا به کووید۱۹ و ایجاد معافیت در برابر کروناویروس ۹۵درصد موثریت دارد.

در همین حال اداره غذا و دوای ایالات متحده روز سه شنبه گفت که اطلاعات مربوط به مصوونیت و موثریت واکسین فایزر انتظارات آن اداره را برآورده می کند.

قرار است روز پنجشنبه این اداره جلسهٔ کمیته مشورتی را در بارهٔ دادن مجوز اضطراری تطبیق این واکسین در ایالات متحده برگزار کند.

XS
SM
MD
LG