لینک های دسترسی

Breaking News

به دنبال عقب‌نشینی نظامیان روسی، قوای اوکراینی بخش‌هایی از خرسون را تصرف کردند


پس از آن که روسیه به نظامیان این کشور دستور عقب نشینی از منطقهٔ خرسون اوکراین را داد، مقام‌های اوکراینی روز پنجشنبه ۱۰ نومبر (۱۹ عقرب) اعلام کردند که نیروهای اوکراینی بیش از ۱۰ شهرک و روستا را در منطقه جنوبی خرسون پس گرفته اند.

والری زالوژنی، فرمانده نیروهای مسلح اوکراین گفت که کیف هنوز نمی‌تواند تایید کند که آیا نیروهای روسیه عقب‌نشینی می‌کنند یا نه، اما نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته پیشروی‌های داشته و ۱۲ شهرک و روستا را بازپس گرفته اند. او در تویتی نوشت: "ما عملیات‌ تهاجمی را مطابق برنامهٔ خود ادامه می‌دهیم."

سرگی شویگو، وزیر دفاع روسیه روز چهارشنبه نهم نومبر (۱۸ عقرب) به نظامیان روسی دستور داده است تا از شهر خرسون در جنوب اوکراین عقب نشینی کنند.

جنرال زالوژنی گفت که نیروهای اوکراینی روز گذشته شش شهرک را پس از درگیری در نزدیکی پتروپولیوکا – نوورایسک و شش ساحهٔ دیگر را در مسیر پروومایسک – خرسون تصرف کردند.

تلویزیون دولتی اوکراین گروه کوچکی از سربازان اوکراینی را در مرکز روستای سنیوریوکا در حدود ۵۵ کیلومتری شمال شهر خرسون نشان داد که توسط ده‌ها تن از ساکنان این روستا استقبال شدند و پرچم اوکراین را به اهتزاز درآوردند. خبرگزاری رویترز مکان این ویدیو را تایید کرده است.

خرسون نخستین منطقۀ شهری اوکراین بود که در آغازین روزهای تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان، به تصرف نیروهای روسی در آمد.

پیروزی نیروهای اوکراینی و تصرف خرسون از سوی آنان، راه زمینی میان روسیه و جزیرۀ کریمیه را قطع خواهد کرده و دسترسی اوکراین را به دریای ازوف فراهم خواهد کرد.

در تهیهٔ این مطلب از گزارش‌های فرانس پرس و رویترز استفاده شده است.
XS
SM
MD
LG