لینک های دسترسی

Breaking News

اوکراین به غرب: دارایی‌های مصادره شدهٔ روسیه را به ما بدهید 


دنیس شمیگال، صدر اعظم اوکراین
دنیس شمیگال، صدر اعظم اوکراین

اوکراین امروز دوشنبه چهارم مارچ (۱۴ حوت) از کشورهای غربی تقاضا کرد تا دارایی‌های مصادره شدهٔ روسیه را به این کشور بدهند تا از آن در روند بازسازی استفاده کند.

کشورهای غربی، دارایی‌های روسیه را به دنبال تهاجم نظامی این کشور بر اوکراین منجمد کردند و اکنون تقاضا‌ها برای ایجاد یک صندوق به اوکراین و استفاده از میلیارد‌ها دالر از حساب‌های بانکی روسیه و سایر دارایی‌های منجمد شدهٔ مسکو توسط غرب، افزایش یافته است.

دنیس شمیگال، صدر اعظم اوکراین در نشست خبری گفت: "مصادرهٔ دارایی‌های روسی باید به یک منبع موثق حمایوی به دولت ما مبدل شود و احیای مجدد ما را تمویل کند."

اوکراین هشدار داده است که به کمک‌های مالی و نظامی بیشتر به شدت نیاز دارد.

صدراعظم اوکراین از کشورهای غربی خواست تا پیش از انتخابات و تغییرات سیاسی درجهان که ممکن تلاش‌ها در این خصوص را مختل کند، با سرعت وارد عمل شوند.

این در حالی است که جنیت یلین، وزیر مالیهٔ ایالات متحده، هفتهٔ گذشته گفت که "یک مورد اخلاقی" قوی برای مصادرهٔ دارایی‌های روسیه و تحویل دادن آن به اوکراین وجود دارد.

او از کشورهای عضو گروه هفت اقتصاد بزرگ جهان (جی-۷) خواست تا گزینه‌ها در این خصوص را ارزیابی کنند.

روسیه این پیشنهاد را مخرب خوانده، آنرا تقبیح کرده و تعهد کرده است که اگر دارایی‌های مصادره شدهٔ این کشور به اوکراین داده شود، دست به اقدامات تلافی‌جویانه خواهد زد.

گروه

XS
SM
MD
LG