لینک های دسترسی

Breaking News

ارشدترین نظامی امریکایی؛ جنگ اوکراین ممکن سال‌ها طول بکشد


مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده
مارک میلی، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده

لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده هشدار می‌دهد که جنگ اوکراین ممکن سال‌ها طول بکشد و به گفتۀ وی جهان "در حال بی ثبات‌تر شدن است و احتمال درگیری چشمگیر بین‌المللی بین قدرت‌های بزرگ در حال افزایش است، نه کاهش."

مارک میلی، روز سه شنبه پنجم اپریل (۱۶ حمل) در جریان یک جلسه استماعیه در کمیته خدمات قوای مسلح مجلس نمایندگان کانگرس امریکا، تهاجم روسیه به اوکراین را "بزرگترین تهدید برای صلح و امنیت اروپا و شاید جهان در ۴۲ سال خدمت‌ نظامی‌اش" خواند.

او گفت: "ایالات متحده در یک نقطه عطف جیوستراتیژیک بسیار حساس و تاریخی قرار دارد. ما باید یک استراتیژی روشن و شفاف را دنبال کنیم و صلح را با توانایی غیرقابل ابهام قدرت، در مقابل چین یا روسیه حفظ کنیم."

آقای میلی در پاسخ به سوال قانونگذاران امریکایی مبنی بر اینکه چه چیزی می‌توانست ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه را از حمله به اوکراین باز دارد، گفت که یگانه دفاع در مقابل پوتین استقرار نظامیان امریکایی در خاک اوکراین بود که به گفتهٔ او خطر درگیری مسلحانه با روسیه را به همراه می‌داشت و او آن را توصیه نمی‌کند.

لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده افزود که به جز از استقرار نیروهای نظامی ایالات متحده در اوکراین، فکر نمی‌کند چیزی دیگری پوتین را از تهاجم منصرف می‌کرد. او گفت: "این هدف درازمدت او بود که به سال‌ها قبل برمی‌گردد".

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده در این مجلس استماعیه گفت که خواسته‌های روسیه، که شامل ممنوعیت ورود اوکراین به ناتو و محدودیت استقرار نیروها و تسلیحات ناتو در شرق اروپا است، غیرقابل قبول است.

آقای آستن به قانونگذاران گفت که ایالات متحده به گفتگو با اوکراین "به صورت روزانه" ادامه می‌دهد و به گفتۀ وی اوکراینی‌ها از کمک‌های نظامی ایالات متحده، از جمله میزایل‌های استنگر و جاولین، به طور موثر علیه سربازان و تسلیحات روسیه استفاده می‌کنند.

او گفت: "ما به دنبال چیزهایی می‌گردیم که بتوانند در این مبارزه برتری برای آن‌ها [اوکراینی‌ها] ایجاد کند، و شما مشاهده کرده‌اید که انتقال بعضی از آن چیزها را آغاز کرده ایم".

وزیر دفاع و لوی درستیز عمومی ایالات متحده تایید کردند که نیروهای امریکایی، نیروهای اوکراینی را در داخل اوکراین یا پولند نه، بلکه در خارج از اوکراین، از جمله در داخل ایالات متحده آموزش می‌دهند.

وزیر دفاع امریکا افزود که ایالات متحده علاوه بر آموزش اوکراینی‌ها، به دنبال راه‌هایی برای ارایه آموزش‌های نظامی بیشتر به متحدان غیر ناتو مانند گرجستان و فنلند است.

لوی درستیز قوای مسلح ایالات متحده همچنین به قانونگذاران امریکایی گفت که کشورهای شرق ناتو، مانند پولند و رومانیا "بسیار مایل اند" تا ایالات متحده پایگاه‌های دایمی در آنجا داشته باشد.

XS
SM
MD
LG