لینک های دسترسی

Breaking News

گوتیرش به رهبران جهان؛ بیدار شوید دنیا با بحران مواجه است


انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد امروز ۲۱ سپتمبر (۳۰ سنبله) در هفتادوششمین مجمع عمومی این سازمان در خطاب به رهبران جهان گفت که در مقابل بزرگترین بحران عصر کنونی "بیدار" شوند.

آقای گوتیرش افزود: "جهان ما هیچ زمانی به این حد تهدید و منقسم نشده بود."

او به بحران اقلیم و کووید۱۹ و همچنان به تحولات در کشورهای متعدد، به شمول افغانستان، اتیوپیا و یمن اشاره کرد.

او کشورهای سرمایه‌دار را مخاطب قرار داده گفت که عدم تمایل سیاسی و خودخواهی آنان در ذخیره کردن واکسین کووید۱۹ در برخی از قضایا سبب ضایع شدن این دوای باارزش شده است.

سر منشی ملل متحد اضافه کرد که اکثریت کشور‌های ثروتمند شهروندان شان را واکسین کرده اند، اما "بیش از ۹۰ در صد افریقایی‌ها هنوز در انتظار دریافت دوز نخست واکسین اند."

او علاوه کرد که فاصله میان کشورهای فقیر و سرمایه‌دار باید با یک طرح جهانی برای دوبرابر کردن تولید واکسین از میان برداشته شود تا به این گونه الی اواسط سال ۲۰۲۲ میلادی ۷۰ درصد جمعیت جهان واکسین دریافت کند.

او با انتقاد از میلیارد‌های جهان گفت که آنان برای تفریح به سفر‌های فضایی می‌روند در حالی که میلیون‌ها نفر در زمین گرسنه اند.

در بخش مبارزه با تغییر اقلیم، این مقام ملل متحد تذکر داد که کشور های جهان تا حال به تعهدات شان برای کاهش سطح گرمای جهان که در توافقنامه ۲۰۱۵ پاریس داده اند، عمل نکرده اند.

انتونیو گوتیرش افزود که برای حفظ بشریت و زمین باید همین اکنون اقدام صورت گیرد.

XS
SM
MD
LG