لینک های دسترسی

Breaking News

یونیسف: حدود ۱۰ میلیون کودک افغان به کمک‌ فوری نیاز دارند


صندوق وجهی سازمان ملل متحد برای اطفال (یونیسف) در افغانستان با ابراز نگرانی می‌گوید که در حال حاضر حدود ۱۰ میلیون کودک در این کشور به کمک‌های بشری نیاز دارند.

این صندوق روز دوشنبه ۲۰ سپتمبر (۲۹ سنبله) در صفحۀ تویترش نیازمندی کودکان افغان به کمک‌های بشری را بی‌سابقه خوانده و گفته است: " شرایط مبرم تر از این برای ایستادن در کنار کودکان و زنان در افغانستان وجود ندارد."

پیش از این، یک مقام ارشد سازمان ملل متحد هشدار داده بود که افغانستان در حال سقوط به سمت "بحران انسانی" است.

رامیز الکباروف، مسوول هماهنگی کمک‌های بشری ملل متحد به تاریخ اول سپتمبر (دهم سنبله) گفت که ادامهٔ‌ منازعه،‌ خشکسالی و کاهش کمک‌های بین‌المللی از جمله عواملی است که مردم افغانستان را به سوی "بحران انسانی" سوق می‌دهد.

آقای الکباروف گفت که ملل متحد خواهان بودجهٔ فوری شده است تا مواد خوراکی به افغانستان انتقال داده شود. به گفتهٔ این مقام ملل متحد، کم از کم ۲۰۰ میلیون دالر نیاز است تا کمک‌های فوری غذایی برای کودکان در افغانستان فراهم شود.

این مقام ملل متحد همچنین گفت که اگر این کمک‌ها به موقع فراهم نشود، کودکان در افغانستان به مواد غذایی دسترسی نخواهند داشت.

پیش از این سازمان ملل متحد گفته بود که در حال حاضر، ۱۸ میلیون نفر که از نیم جمعیت آن کشور را تشکیل می‌دهد،‌ به خاطر ادامهٔ بقای شان به کمک های بشری نیاز دارند.

اخیر برنامه غذایی جهان هشدار داد که گرسنگی حاد در افغانستان روبه افزایش است و خانواده ها برای تغذیهٔ کودکان شان به روش های دشوار رو می آورند.

در یک نظرسنجی تلیفونی که توسط این سازمان در ۳۴ ولایت افغانستان از تاريخ ۲۱ اگست تا پنج سپتمبر صورت گرفت، ۹۳ در صد خانواده‌ها گفته اند که غذای کافی برای خوردن ندارند.

این درحالی است که ​جامعۀ جهانی در کنفرانسی در سویس تعهد کرد که به ارزش بیش از ۱.۲ میلیارد دالر مساعدت بشری را برای مردم افغانستان فراهم می‌کند.

این کنفرانس که به تاریخ ۱۳ سپتمبر (۲۲ سنبله) به میزبانی ملل متحد در شهر ژنیو برگزار شد، انتونیو گوتیرش، منشی عمومی سازمان ملل متحد گفت که مردم افغانستان به یکبارگی با "فروپاشی کامل کشور" روبرو شده اند و ۱۴ میلیون نفر در افغانستان با قحطی مواجه اند.

XS
SM
MD
LG