لینک های دسترسی

Breaking News

ادامهٔ تظاهرات در امریکا و تلاش برای ایجاد اصلاحات در عملکرد پولیس


دموکرات‌ها در کانگرس ایالات متحده لایحهٔ اصلاحات گستردهٔ پولیس را پیشنهاد کردند.

اعضای این حزب در مجلس سنا و نمایندگان کانگرس ایالات متحده امیدوار اند که تظاهرات پیرامون بی عدالی نژادی و برخورد نادرست پولیس به تغییرات بنیادی حقوقی منتج شود؛ تغییراتی که براساس آن منسوبین پولیس به سادگی مورد پی‌گرد قرار گیرند و مردم به سادگی علیه آنان عارض شوند.

ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان، چک شومر، رهبر اقلیت‌ها در مجلس سنا و سایر اعضای دموکرات پیش از معرفی این لایحه، در یک کنفرانس خبری به منظور ادای احترام به جورج فلوید برای هشت دقیقه و ۴۶ ثانیه زانو زدند.

دیریک شاووین، افسر پولیس مینیاپولس برای همین مدت روی گردن آقای فلوید زانو زده بود که سبب مرگ‌اش شد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که تظاهرات در اعتراض به درگذشت جورج فلوید، مرد سیاه‌پوست امریکایی در توقیف پولیس، همچنان ادامه دارد.

ادامهٔ تظاهرات باعث شده ست که ۱۲ تن از اعضای شورای شهری مینیاپولیس، شهری‌که جورج فلوید در آن جان باخت، برای انحلال ادارهٔ پولیس این شهر متعهد شوند.

در عین حال، شاروال لاس انجلس در ایالت کالیفورنیا تعهد کرده است که بودجهٔ ادارهٔ پولیس آن شهر را کاهش خواهد داد و پول آن را برای خدمات اجتماعی تخصیص می‌دهد.

قبل از این، شماری از تحلیلگران در صحبت با صدای امریکا گفته بودند که یگانه راه برای پایان دادن به تظاهرات فعلی در ایالات متحده، آوردن اصلاحات در پالیسی و برخورد پولیس با مردم می‌باشد.

در کنار تظاهرات در ایالات متحده، شماری از کشورهای دیگر جهان نیز در چند روز اخیر شاهد راه‌پیمایی‌ها و گردهمایی‌ها به حمایت از عدالت خواهی برای جورج فلوید امریکایی بوده اند.

ادامهٔ تظاهرات در امریکا و تلاش برای ایجاد اصلاحات در عملکرد پولیس
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:37 0:00

XS
SM
MD
LG