لینک های دسترسی

Breaking News

شورای امنیت در مورد آزمایش میزایل کوریای شمالی نشست محرم برگزار می‌کند


تصویر این میزایل روز پنجشنبه توسط خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی که وابسته به دولت آن کشور است، نشر شد
تصویر این میزایل روز پنجشنبه توسط خبرگزاری مرکزی کوریای شمالی که وابسته به دولت آن کشور است، نشر شد

منابع دپلوماتیک روز پنجشنبه ششم جنوری (۱۶ جدی) گفتند که قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد دوشنبهٔ آینده در عقب در های بسته در مورد آزمایش میزایل های کوریای شمالی،‌ بحث کند؛ میزایل های که پیونگ یانگ آنرا "مافوق سرعت صوت" عنوان کرده است.

خبرگزاری فرانس پرس از قول منابع آگاه گزارش داده است که این نشست محرم به تقاضای ایالات متحده، فرانسه و بریتانیا،‌ اعضای دایمی شورای امنیت، ایرلند و البانیا، برگزار می‌شود.

شورای امنیت ملل متحد در سال ۲۰۱۷ میلادی با اکثریت آرا سه مجموعه تعزیرات را پس آن بالای کوریای شمالی وضع کرد که آن کشور میزایل های بالستیک خود را آزمایش کرد.

خبرگزاری فرانس پرس از قول یکی از دپلومات ها گزارش داده است انتظار نمی رود که پس از نشست روز دوشنبه اعلامیهٔ مشترکی صادر شود. اما یک دپلومات دیگر گفته است که احتمالاً قبل و یا پس از این نشست، یک اعلامیه صادر شود.

خبرگزاری مرکزی کوریا که وابسته به دولت آن کشور است، روز چهار شنبه پنجم جنوری (۱۵ جدی)‌ گزارش داد که میزایل آزمایش شده حامل یک "کلاهک مافوق صوت" بود که "به طور دقیق به هدفی که در ۷۰۰ کیلومتری تعیین شده بود، اصابت کرد، اما مشخص نکرد که این میزایل از کدام ساحه پرتاب شد.

بر اساس این گزارش، این آزمایش توانایی "جدید'' پیونگ یانگ را نشان داد،‌ زیرا کلاهک پس از آنکه از میزایل جدا شد،‌ پس از طی کردن ۱۲۰ کیلومتر مسافت، به هدف اصابت کرد.

پس از ماه سپتمبر ۲۰۲۱، این دومین آزمایش میزایل فوق سرعت صوت است که کوریای شمالی ادعای آزمایش آنرا کرده است.

ایالات متحده، جاپان و کادانا در میان نخستین کشور های بودند که آزمایش روز چهارشنبهٔ کوریای شمالی را محکوم کردند و گفتند که کوریای شمالی با این اقدام از چندین قطعنامهٔ شورای امنیت ملل متحد تخطی کرده و مصوونیت منطقه و جامعهٔ بین المللی را تهدید کرده است.

کوریای شمالی همواره ادعا کرده است که ادامهٔ توسعه تکنالوژی تسلیحاتی آن کشور در مقابل حملهٔ احتمالی ایالات متحده یک امر ضروری است.

XS
SM
MD
LG