لینک های دسترسی

Breaking News

آزمایش میزایل 'ناشناخته' توسط کوریای شمالی


تصویر از آرشیف صدای امریکا
تصویر از آرشیف صدای امریکا

نظامیان کوریای جنوبی روز چهار شنبه پنجم جنوری (۱۵ جدی) گفتند که کوریای شمالی یک نوع میزایل "ناشناخته" را آزمایش کرد.

خبرگزاری فرانس پرس از قول نظامیان کوریای جنوبی گزارش داده است که این میزایل در آب های شبه جزیرهٔ کوریا فرود آمد و اولین آزمایش میزایل کوریای شمالی در نخستین روز‌های سال ۲۰۲۲ می باشد.

لوی درستیز قوای مسلح کوریای جنوبی با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این میزایل در شرق شبه جزیرهٔ کوریا فرود آمد، اما در مورد آن جزییات بیشتر ارایه نکرده است.

حکومت جاپان نیز روز چهار شنبه پرتاب میزایل از سوی کوریای شمالی را تایید کرده است، اما توکیو نیز در مورد آن جزییات ارایه نکرده است.

با آنهم مقام های کوریای شمالی تا حال در مورد آزمایش این میزایل تبصره نکرده اند.

کوریای شمالی در سال ۲۰۲۱ میلادی گفت که یک میزایل بالستیک دور برد را از یک کشتی تحت البحری موفقانه آزمایش کرد و ادعا کرد که میزایل آزمایش شدهٔ آن کشور، میزایل هایپرسونیک یا مافوق سرعت صوت بود.

کوریای شمالی در حالی میزایل ناشناختهٔ خود را آزمایش کرد که ایالات متحده خواهان مذاکرات هسته‌ای با پیونگ یانگ شده است،‌ اما مقام‌های کوریای شمالی در مورد تقاضای امریکا تا حال خاموشی اختیار کرده اند.

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، هفتهٔ گذشته در جریان نشست حزب حاکم آن کشور بدون ذکر نام ایالات متحده تعهد کرد تا توانایی نظامی کشورش را تقویت کند. رهبر کوریای شمالی خود شخصا پیشرفت سریع تکنالوژی نظامی کشورش را نظارت می کند.

پس از شکست مذاکرات هسته‌ای میان دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده،‌ و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، در سال ۲۰۱۹ میلادی، پیونگ یانگ از گفتگو‌های هسته‌ای فاصله گرفته است.

جو بایدن، رییس جمهور کنونی ایالات متحده، بار‌ها تمایل‌اش را برای ملاقات نمایندگان کوریای شمالی اعلام کرده است، اما تاکید کرده است که در صدد خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیرهٔ کوریا است.

اما پیونگ یانگ تا حال پیشنهاد ملاقات واشنگتن را رد کرده و ایالات متحده را به پیگیری پالیسی‌های "خصمانه" علیه کوریای شمالی متهم کرده است.

XS
SM
MD
LG