لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد از افزایش بی‌پیشینۀ مهاجرت در جهان خبر داد


كميشنرى عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با نشر گزارشی گفته است که سال گذشته نه میلیون پناهجوی سیاسی، بيجا شدۀ داخلی و مهاجر در جهان ثبت شده بود که بيشترين آمار افزایش مهاجرت در تاريخ بوده است.

در این گزارش که در آستانۀ روز جهانی مهاجرت زیر نام "گرایش‌های جهانی" نشر شده آمده است که ۷۹.۵ میلیون نفر در جهان - حدود یک درصد جمعیت جهان - درگیر تنش ها، سرکوب و خیزش‌هاى مردمى اند.

فليپو گراندى، كميشنر عالى ملل متحد در امور پناهندگان ضمن ابراز نگرانی از تاثيرات همه‌گیری کروناویروس بر وضعيت پناهجويان و بيجاشدگان گفت: "از ۷۹.۵ میلیون بيجا شده اجبارى، ۶۸ فیصد از پنج کشور: میانمار، افغانستان، سوریه، سودان جنوبی و ونزويلا اند".

آقای گراندی گفت که اگر بحران و درگیری در این کشورها برطرف شود، بیشتر یا بخش بزرگی از مشکل بيجاشدگان اجباری حل خواهد شد. بر اساس گزارش ملل متحد تنها سوریه بیش از ۱۳ میلیون بیجاشدۀ داخلی و مهاجر دارد.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، تعداد مجموعی بیجاشدگان اجباری از ۷۰.۸ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸ به ۸۱.۸ میلیون در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است.

آقای گراندی گفت: "همه‌گیری کروناویروس تاثیر عمده‌ای بر پناهندگان و بيجاشدگان داشته است، زیرا ۱۶۴ کشور در جهان بخشى يا تمام مرز هاى خود را بسته اند تا بتوانند با اين ويروس جدید مبارزه کنند. "

او گفت: "در حالیکه جنگ، درگیری و خشونت از قبل فعالیت های ما را محدود کرده بود... اکنون به دلیل بیماری کووید۱۹ دسترسی ما به افرادی که به شدت به مساعدت نياز دارند، محدود و محدود تر شده است."

کمیشنر عالی ملل متحد در امور پناهندگان با اشاره به انسداد مرزها هشدار داد که اگر کشورهای جهان در وسط بحران کروناویروس جمعیت خود را نادیده بگیرند، این وضعیت تردد پناهجویان را در سرتاسر جهان متاثر خواهد کرد و آنان را از گرفتن پناهندگی محروم خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG