لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: برای امدادرسانی بشری به افغانستان پل‌هوایی ایجاد شود


صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال و سازمان جهانی صحت می‌گویند در حالی که ضرورت به کمک‌های بشری در افغانستان افزایش یافته، پاسخگویی به این نیازمندی‌ها به سرعت در حال کاهش است.

این ادارات ملل متحد خواستار دسترسی "سریع و بدون مانع" به توزیع دوا و سایر مواد حیاتی به میلیون‌ها افغان نیازمند شده اند.

یونیسف و سازمان جهانی صحت گفته اند در حالی که تمرکز در روزهای اخیر بیشتر بر بیرون شدن شهروندان خارجی و افغان‌های آسیب‌پذیر مبذول شده است، موضوع نیازمندی‌های بشری نباید از نظر انداخته شود.

ملل متحد گفته است که ۱۸ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشری نیاز دارند و این ادارات به رسانیدن کمک‌های بشری متعهد اند.

سازمان‌های خیریه گفته اند در حالی که طیاره‌های تجارتی اجازهٔ نشست در میدان هوایی کابل را ندارند، راه دیگری برای رسانیدن این اقلام به افغانستان وجود ندارد.

صندوق وجهی ملل متحد برای اطفال و سازمان جهانی صحت خواستار ایجاد فوری یک پل‌هوایی بشری شده اند تا به نیازمندی‌های افغان‌ها رسیدگی صورت بگیرد.

این ادارات ملل متحد گفته اند که با وجود همه مشکلات متعهد اند در افغانستان باقی بمانند و به فعالیت‌های بشردوستانه‌ٔ‌ خویش ادامه دهند.

XS
SM
MD
LG