لینک های دسترسی

Breaking News

هزاران افغان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند – ملل متحد


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد در افغانستان (اوچا) می‌گوید که در حال حاضر هزاران بیجاشدۀ داخلی در این کشور به کمک‌های بشری نیاز دارند.

این دفتر ناوقت روز جمعه ۲۰ اگست (۲۹ اسد) با نشر گزارشی گفت که این سازمان در ولایات مرکزی، غرب و شمال افغانستان ۲۰هزار و ۹۳۰ نفر را شناسایی کرده است که به کمک‌های فوری نیازمند اند.

بر اساس معلومات اوچا، ۴۵هزار و ۵۰۰ نفر در اثر درگیری‌های اخیر در شمال افغانستان از مناطق شان آواره شده اند. ملل متحد افزوده که در کنار ناامنی‌ها خشکسالی نیز شهروندان این کشور را تهدید می‌کند و باعث بیجاشدن مردم از مناطق شان شده است.

دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد اضافه کرده که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، این دفتر روند کمک‌های بشری خود را دوباره آغاز کرده و تا کنون به هزاران خانوادۀ بیجاشده رسیدگی کرده است.

با تشدید خشونت‌ها در هفته‌های اخیر بسیاری از شهروندان این کشور، مناطق شان را ترک کرده و به کابل آواره شدند. گفته می‌شود که با تسلط طالبان بر کابل، افراد این گروه از بیجاشدگان داخلی خواسته اند که دوباره به مناطق اصلی شان برگردند.

بسیاری این بیجاشدگان در پارک "آزادی" در سرای شمالی و پارک "شهر نو" کابل حضور داشتند که با سقوط کابل به دست گروه طالبان، هنوز هم برخی از بیجاشدگان در این ساحات در زیر خیمه‌ها زندگی می‌کنند.

هفته گذشته دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری ملل متحد گفته بود که جنگ و ناامنی در سراسر افغانستان حدود ۳۹۰هزار نفر را مجبور به ترک خانه‌های شان کرده است.

این دفتر افزوده بود که جهش عظیمی در میزان آوارگان در ماه می – زمانی که جنگ‌ها در چندین ولایت افغانستان تشدید شد – به میان آمده است.

سازمان ملل متحد همچنین گفته است که از آغاز ماه جاری تا کنون هزاران افغان از ایران و پاکستان دوباره به کشور شان برگشته و این روند در حال حاضر نیز جریان دارد.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان بسیاری از افغان‌ها در تلاش بیرون شدن از این کشور اند و تلاش دارند تا از راه‌های قانونی و غیر قانونی از افغانستان بیرون شوند.

XS
SM
MD
LG