لینک های دسترسی

Breaking News

مجمع عمومی ملل متحد بدون حضور فزیکی رهبران برگزار می‌شود


مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به دلیل همه‌گیری کروناویروس، امسال بدون حضور فزیکی و با بیانیه‌های ویدیویی رهبران جهان در ماه سپتمبر برگزار خواهد شد.

قرار بود که نشست امسال در ماه سپتمبر برگزار شود و از ۷۵ سالگی این سازمان تجلیل به عمل آید.

انتونیو گوتیرش، منشی عمومی سازمان ملل متحد در ماه می پیشنهاد کرد که رهبران جهان در این جلسه حضور نیابند و در عوض بیانیه‌های ویدیویی خویش ارسال کنند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد که ۱۹۳ عضو دارد، روز چهارشنبه ۲۲ جولای (اول اسد) پیشنهاد منشی عمومی ملل متحد مبنی بر برگزاری مجازی اجلاس سالانۀ این مجمع را منظور کرد.

در موافقت نامه آمده است: "هرکشور عضو، کشور ناظر و اتحادیه اروپا می‌تواند بیانیۀ از پیش ثبت شدهٔ رییس جمهور، معاون رییس جمهور، ولیعهد یا شاه دخت، رییس حکومت، وزیر یا معاون وزیر را ارسال کند. پس از معرفی توسط نماینده آن کشور که به گونهٔ فزیکی حضور خواهد داشت، بیانیه در سالون عمومی نشر خواهد شد."

به طور سنتی، صدها رویداد نیز در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار می‌شود، اما تیجانی محمد بندی، رییس مجمع عمومی در نامه‌ای به اعضای این مجمع از آنان خواسته است تا این رویدادها را به گونهٔ مجازی برگزار کنند تا از تردد افراد جلوگیری شود.

به عنوان کشور میزبان، ایالات متحده موافقت کرده است که اجازه ورود به رهبران و دپلومات‌های همه کشورهای عضو سازمان ملل متحد را بدهد. باوجود آن، بعضی دپلومات‌ها می گویند که به طور مرتب تعداد هیات کشورهای مخالف امریکا مانند ایران محدود می‌شود.

کیم جونگ اون، رهبر کوریایی شمالی که از سال ۲۰۱۸ تاکنون سه بار با دونالد ترمپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا ملاقات کرده است، هرگز به عنوان رهبر به ایالات متحده سفر نکرده یا در مجمع عمومی ملل متحد در امریکا شرکت نکرده است.

مقام‌های کوریایی شمالی تا هنوز در رابطه به اینکه آیا آقای کیم بیانیهٔ ویدیویی خود را خواهد فرستاد یا خیر، اظهار نظری نکرده اند.

این در حالی است که درسال های ۲۰۱۶ تا۲۰۱۸ وزیر خارجه کوریایی شمالی از آن کشور در مجمع عمومی نمایندگی کرد و در سال ۲۰۱۹ کوریایی شمالی در این مجمع اشتراک نکرده بود.

XS
SM
MD
LG