لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ ۳۰ درصد واقعات مثبت تشخیص می‌شود


وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرد که میزان ثبت واقعات مثبت کروناویروس در این کشور از ۶۰ درصد در دو ماه گذشته به ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

احمد جواد عثمانی، سرپرست وزارت صحت عامۀ افغانستان امروز پنجشنبه ۲۳ جولای (دوم اسد) به خبرنگاران گفت که از رهگذر جلوگیری گسترش کروناویروس، این کشور در وضعیت بهتری قرار دارد.

اما آقای عثمانی از فرارسیدن عید قربان و بازدیدهای عیدی میان شهروندان افغان ابراز نگرانی کرد و گفت که اگر توصیه‌های صحی در نظر گرفته نشود و مردم به بازدیدهای عیدی بروند، ممکن که بار دیگر گراف واقعات مثبت کووید۱۹ در این کشور سیر صعودی بپیماید.

او گفت: "تعداد واقعات مثبت از بین افرادی که نمونه گرفته می‌شود، در حال کم‌شدن است. این تعداد در گذشته، در یک‌ونیم و دو ماه گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ فیصد و حتا بالاتر از آن بود، امروز بین ۲۰ تا ۳۰ فیصد در حال نوسان است".

آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان نشان می‌دهد که طی شبانه‌روز گذشته، از جملۀ ۸۳۴ واقعه مشکوک کروناویروس، ۲۰۱ مورد آن مثبت بوده است.

همچنان این وزارت از ۲۲ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ و بهبودی ۶۱۴ فرد مبتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است.

با ثبت آمار جدید، رقم مجموعی مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۳۵ هزار و ۹۲۸ تن، شمار قربانیان به ۱۲۱۱ و آمار بهبودیافتگان در این کشور به ۲۴ هزار و ۵۲۱ نفر رسیده است.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح پنجشنبه ۲۳ جولای (دوم اسد) در تمام کشورهای دنیا، جان بیش از ۶۲۳ هزار نفر را گرفته و اضافه از به ۱۵ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG