لینک های دسترسی

Breaking News

هشت کارمند کمپاین واکسین پولیو در افغانستان کشته شدند


سازمان ملل متحد می‌گوید که هشت کارمندان کمپاین واکسین پولیو در ولایات کندز و تخار روز پنجشنبه ۲۴ فبروری (پنجم حوت) کشته شده و این سازمان کمپاین واکسین پولیو را در این دو ولایت به تعلیق درآورده است.

براساس گزارش سازمان ملل متحد چهار واکسیناتور خانه به خانه در دو حادثهٔ جداگانه در شهر کندز و سه کارمند دیگر این کمپاین در ولسوالی امام صاحب ‌کشته شده اند.

افزون بر آنان یک کارمند دیگر این کمپاین در تالقان مرکز ولایت تخار نیز کشته شده است.

سازمان ملل متحد کشته شدن کارمندان کمپاین واکسین پولیو را به شدت محکوم کرده و در بیانیه‌ای گفته است که کمپاین واکسیناسیون در این دو ولایت به حالت تعلیق در آمده است.

در بیانیه‌ای این سازمان آمده است: "این خشونت بی‌معنا باید فوراً متوقف شود و مسببان آن باید مورد تحقیق قرار گرفته و به عدالت کشانده شوند. این حملات نقض قوانین بشردوستانه بین المللی است. "

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

این نخستین بار نیست که واکسیناتوران کمپاین واکسین اطفال در افغانستان مورد حمله قرار می گیرند و کشته می شوند. سازمان ملل می گوید سال گذشته نیز نه کارمند کمپاین واکسین پولیو در این کشور کشته شدند. اما این نخستین حملات پس از تسلط مجدد طالبان است.

این حملات در حالی صورت می گیرد که یک کمپاین جدید واکسیناسیون فلج اطفال برای ۱۰ میلیون کودک در افغانستان راه اندازی شده است.

XS
SM
MD
LG