لینک های دسترسی

Breaking News

دروس حضوری پوهنتون‌ها در افغانستان به زودی آغاز می‌شود


وزارت تحصیلات عالی افغانستان می‌گوید که قرار است به زودی دروس حضوری پوهنتون‌های دولتی و خصوصی در سراسر این کشور آغاز شود.

این وزارت روز شنبه ۲۱ اگست (۳۰ اسد) با نشر اعلامیه‌ای گفت که در حال حاضر کار روی چگونگی آغاز دروس حضوری پوهنتون‌ها در این کشور جریان دارد.

این وزارت افزوده است: "به اطلاع همۀ استادان، محصلان و کارمندان نهادهای تحصیلی دولتی و خصوصی رسانیده می‌شود، هر زمانیکه بالای تاریخ آغاز درس‌های حضوری فیصله نهایی اتخاذ گردید، رسماً ابلاغ خواهد شد."

طالبان هفته گذشته بر افغانستان مسلط شدند و از آن زمان تا کنون بسیاری ادارات دولتی و غیردولتی و نهادهای تحصیلی و تعلیمی در این کشور مسدود اند.

طالبان با وارد شدن به کابل "عفو عمومی" اعلام کردند و از تمامی کارمندان دولتی به شمول زنان خواسته اند که به کار شان حاضر شوند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که طالبان برای برخی وزارت خانه‌ها و نهاد‌های دولتی مسوول تعیین کرده و گفته اند که پس از این دورازه‌های ادارات دولتی به روی مراجعین باز خواهد شد.

این در حالی است که اخیراً دروس پوهنتون‌ها و مراکز تعلیمی به دلیل گسترش موج سوم کروناویروس در این کشور برای مدتی متوقف بود.

وزارت تحصیلات عالی روند آغاز دروس حضوری در پوهنتون‌ها را به تاریخ هفتم اگست (۱۶ اسد) از سر گرفت، اما به دلیل تشدید جنگ‌ها، شمار اندکی از دانشجویان به پوهنتون‌ها حاضر شدند.

طالبان با تسلط بر افغانستان گفته اند که با آموزش دختران در مکاتب و پوهنتون‌ها مشکل ندارند، اما پیش از این در مناطق تحت ادارۀ خود از رفتن دانش‌آموزان دختر به مکاتب جلوگیری کرده بودند.

XS
SM
MD
LG