لینک های دسترسی

Breaking News

انعام برای اطلاعات دربارۀ دو امریکایی مفقود در افغانستان


ایالات متحده امریکا برای دادن اطلاعات در مورد دو شهروند این کشور که در افغانستان ربوده شده اند، پنج میلیون دالر انعام تعیین کرده است.

سفارت امریکا در کابل روز چهارشنبه ۲۶ اگست (پنج سنبله) گفته است که اگر شهروندان افغان در مورد مارک رندل فریشز و پاول ایدوین اووربی دو شهروند امریکایی معلومات دارند، در بدل پول اطلاعات بدهند.

بر بنیاد معلومات سفارت ایالات متحده، مارک رندل فریشز، پیش از آنکه در فبروری ۲۰۲۰ میلادی ربوده شود، در کابل زندگی می‌کرد.

سفارت امریکا در اسلام‌آباد به تاریخ ۲۰ ثور نیز اعلام کرده بود که زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان در دیدار با جنرال قمر جاوید باجوه، لوی درستیز پاکستان خواستار کمک آن کشور برای دستیابی به آزادی مارک فریشز شهروند امریکایی شده است.

مارک فریشز، عضو بازنشستۀ کماندوی قوای بحری ایالات متحده امریکا و مدیر عامل یک شرکت قراردادی بود که در ماه دلو سال گذشتۀ خورشیدی از شهر خوست ربوده شد.

بر اساس گزارش‌ها، این شهروند ۵۷ ساله امریکایی در بخش‌های قبایلی پاکستان؛ مناطقی در نزدیکی خط دیورند، منتقل شده است.

سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر روز جمعه به بخش انگلیسی صدای امریکا گفته است که این قراردادی امریکا را این گروه اختطاف نکرده است.

همچنان در آگهی سفارت امریکا در کابل آمده است که پاول ایدوین اووربی، شهروند دیگر این کشور برای آخرین‌بار در اواسط ماه می ۲۰۱۴ میلادی در خوست در نزدیکی سرحد با پاکستان دیده شده است.

هنوز هیچ گروهی مسوولیت ربودن این شهروندان امریکایی را به دوش نگرفته است.

XS
SM
MD
LG