لینک های دسترسی

Breaking News

مبارزه با کروناویروس: امریکا ۳۶.۷ میلیون دالر به افغانستان کمک می‌کند


ایالات متحده از طریق وزارت خارجه و ادارهٔ ایالات متحده برای انکشاف بین المللی بیش از ۳۶.۷ میلیون دالر را برای رسیدگی به همه گیری کروناویروس به افغانستان تخصیص داده است.

این در حالی است که این ادارات از تسریع مساعدت های انکشافی ۹۰ میلیون دالری از طریق بانک جهانی برای حمایت از سکتور صحی و تعلیمی نیز خبر داده اند.

راس ویلسن، شارژدافیر سفارت ایالات متحدۀ امریکا در افغانستان گفت: "تمام این کمک‌های ایالات متحده در زمان بحرانی مساعدت می‌شود كه افغانستان با تاثیرات بیماری کووید۱۹ مقابله می‌کند. همه ما باید به سرعت کار کنیم تا از گسترش بیشتر کروناویروس جلوگیری کنیم، به مریضان رسیدگی کنیم، مردم را دوباره سر کار برگردانیم، و از زنان و کودکان آسیب پذیر که می توانند در چنین شرایطی قربانی افزایش خشونت های خانوادگی شوند، محافظت کنیم. "

دولت امریكا در هماهنگی با دولت افغانستان، شرکای بین المللی، سازمان‌های اعانه دهنده، سکتور خصوصی و مردم افغانستان تلاش می‌ورزند تا با این همه گیری مبارزه کنند.

این کمک ها برعلاوه کمک های است که قبلاً مایک پمپیو، وزیر خارجه ایالات متحده برای مبارزه به بیماری کووید۱۹ در افغانستان اعلام کرده بود.

این ۳۶.۷ میلیون شامل کمک های آتی است: بیش از ۱۹.۱ میلیون برای بخش صحت و تشخیص و تداوی افراد مصاب به بیماری کووید۱۹ و حفاظت و مساعدت‌های صحی برای بیجاشدگان داخلی؛ در حدود ۳.۱ میلیون دالر برای عودت کنندگان؛ ۵۰۰ هزار دالر برای خریداری وسایل کنترول و وقایه به مراکز تجرید و ۱۴ میلیون دالر برای حمایت بیشتر اقتصادی از حکومت افغانستان به منظور پاسخگویی به بیماری کووید۱۹.

حکومت امریکا می‌گوید که از سال ۲۰۰۲ به اینسو حدود ۹۱ میلیارد دالر را روی برنامه های توسعه‌يی در افغانستان به مصرف رسانده است.

ایالات متحده در حالی این کمک ها را با افغانستان اعلام کرده است که رقم مبتلایان کروناویروس در این کشور به ۳۵هزار و ۹۸۸ مورد و شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۱۲۲۵ مورد رسیده است.

XS
SM
MD
LG