لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹؛ مقامات افغان امروز از مرگ ۱۴نفر خبر دادند


وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرد که در یک شبانه‌روز گذشته،۱۴ نفر از اثر بیماری کووید۱۹ در این کشور جان باخته اند.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی این وزارت روز جمعه ۲۴ جولای (سوم اسد) به خبرنگاران گفت که در حال حاضر، شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۱۲۲۵ مورد رسیده است.

خانم جعفری همچنان گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ۶۰ واقعۀ جدید کووید۱۹ در ۱۳ ولایت افغانستان ثبت شده که با این آمار تازه، رقم مبتلایان کروناویروس در این کشور به ۳۵هزار و ۹۸۸ مورد رسیده است.

او همچنان گفت که تا اکنون ۲۴هزار و ۵۷۳ فرد مصاب به بیماری کووید۱۹ در این کشور دوباره صحت‌یاب شده اند.

این در حالی است که سرپرست وزارت صحت عامۀ افغانستان دیروز اعلام کرد که میزان ثبت واقعات مثبت کروناویروس در این کشور از ۶۰ درصد در دو ماه گذشته به ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

احمد جواد عثمانی، سرپرست این وزارت به خبرنگاران گفت که از رهگذر جلوگیری گسترش کروناویروس، این کشور در وضعیت بهتری قرار دارد.

اما آقای عثمانی از فرارسیدن عید و بازدیدهای عیدی میان شهروندان افغان ابراز نگرانی کرد و گفت که اگر توصیه‌های صحی در نظر گرفته نشود ممکن بار دیگر گراف واقعات مثبت کووید۱۹ در این کشور بلند برود.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا صبح جمعه ۲۴جولای (سوم اسد) در ۱۸۸ کشور و قلمرو، جان بیش از ۶۳۳ هزار نفر را گرفته و اضافه از ۱۵ میلیون و ۵۲۶ هزار نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG