لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا برای اوکراینی‌های مستقر در این کشور اجازه اقامت موقت می دهد 


شماری از شهروندان اوکراینی مستقر در امریکا هنگام مظاهره بر ضد تهاجم نظامی علیه کشور شان
شماری از شهروندان اوکراینی مستقر در امریکا هنگام مظاهره بر ضد تهاجم نظامی علیه کشور شان

ادارهٔ جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده، روز پنجشنبه سوم مارچ (۱۲ حوت) تصمیم گرفته است تا به ده‌ها هزار شهروند اوکراین که از قبل در امریکا به سر می برند، اجازه‌ اقامت موقت و اجازهٔ کار بدهد.

وزارت امنیت داخلی ایالات متحده گفته است که این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که روسیه بر اوکراین تجاوز نظامی را راه اندازی کرد.

به گفته وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS) به ده‌ها هزار اوکراینی که در حال حاضر در ایالات متحده به سر می برند و به دلیل درگیری نظامی با روسیه قادر به بازگشت به اوکراین نیستند، در پهلوی اعطای اقامت موقت، اجازه کار نیز صادر می شود.

وزارت امنیت داخلی امریکا گفته است که بر اساس این تصمیم ایالات متحده،‌ سر از تاریخ اول مارچ ۲۰۲۲ میلادی، شهروندان اوکراینی اجازه خواهند داشت تا در امریکا،— برای ۱۸ ماه— باقی بمانند و در این مدت به صورت قانونی کار کنند.

پس از حملهٔ نظامی روسیه بر اوکراین که به تاریخ ۲۴ فبروری سال روان میلادی آغاز شد و هنوز ادامه دارد،‌ بیش از یک میلیون شهروندان آن کشور مجبور به ترک کشورش‌شان شدند.

به گفتهٔ‌ مقام‌های ملل متحد،‌ اگر حملهٔ نظامی روسیه بر اوکراین ادامه یابد،‌ مهاجرت‌های دسته جمعی از آن کشور ادامه خواهد یافت.

قبل از حملهٔ مسکو بر کیف،‌ شماری از مقام‌های غربی هشدار داده بودند که حملهٔ روسیه بر اوکراین موجب خواهد شد تا کم و بیش پنج میلیون شهروندان اوکراینی مجبور به ترک کشور‌شان خواهند شد.

حملهٔ تهاجمی روسیه بر اوکراین با واکنش شدید اکثر کشور‌های جهان مواجه شده است. کشور‌های غربی به خصوص ایالات متحده تعزیرات شدید را بر روسیه وضع کردند و دامنهٔ این تعزیرات رو به افزایش است.

در آخرین اقدام بین المللی بر ضد حملهٔ تهاجمی روسیه بر اوکراین،‌ نشست اضطراری مجمع عمومی ملل متحد روز چهار شنبه با ۱۴۱ رای مثبت به قطعنامهٔ ملل متحد رای داد و این حمله را محکوم کرد.

XS
SM
MD
LG