لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن برای محافظت از اوکراین خواستار ده میلیارد دالر شده است 


مقام‌های قصر سفید گفته اند که حکومت ایالات متحده برای محافظت از اوکراین در برابر تهاجم روسیه به ده میلیارد دالر و برای تامین هزینه‌های مرتبط به همه‌گیری کروناویروس به ۲۲.۵ میلیارد دالر اضافی نیاز دارد.

شالاندا یانگ، سرپرست دفتر مدیریت و بودجۀ قصر سفید روز پنجشنبه سوم مارچ (۱۲ حوت) در یک بلاگ نوشته است که این درخواست افزون بر طرح بودجۀ ملی است که انتظار می‌رود کانگرس ایالات متحده تا تاریخ ۱۱ مارچ آن را نهایی کند.

خانم یانگ نگاشته است که ده میلیارد دالر پیشنهاد شده به اوکراین، در روزها و هفته‌های آینده در زمینۀ فراهم آوری مساعدت‌های بیشتر بشری، امنیتی و اقتصادی در اوکراین و کشورهای همسایۀ آن کشور به مصرف خواهد رسید.

به گفتۀ این مقام قصر سفید، ۲۲.۵ میلیارد دالر پیشنهاد شده برای مقابله با همه‌گیری کروناویروس برای فراهم آوری امکاناتی چون کیت‌های آزمایش کووید۱۹، درمان و واکسین در داخل امریکا و نیز تحقیقات در مورد کروناویروس و افزایش دسترسی به واکسین کووید۱۹ در سرتاسر جهان مصرف خواهد شد.

به نظر می‌رسد که بودجۀ ده میلیارد دالری برای کمک به اوکراین حمایت قانونگذاران هر دو حزب را با خود داشته و به سادگی از سوی کانگرس ایالات متحده تصویب خواهد شد، و طرح بودجۀ اضافی برای مقابله با همه‌گیری کووید۱۹ بیشتر از سوی هم حزبی های دموکرات رییس جمهور بایدن حمایت شده است.

چک شومر، رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنای ایالات متحده روز چهارشنبه گفت: "برای باز نگهداشتن دروازه‌های مکاتب و حفظ زندگی مردم به حالت عادی آن، هم اکنون به سرمایه گذاری بیشتر در زمینۀ مقابله با کووید نیاز داریم، نه آن زمانیکه شکل احتمالی جدید ویروس از راه برسد."

اما جمهوریخواهان نسبت به بودجۀ ۲۲.۵ میلیارد دالری مردد اند. گروهی از ۳۶ سناتور جمهوریخواه روز سه شنبه با ارسال نامه‌ای به جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده شکایت کردند که هیچ وضاحتی نیست که حکومت بودجۀ قبلی برای مقابله با کووید۱۹ را در کدام راه مصرف کرده و بودجۀ اضافی را چگونه مصرف خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG