لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: از تهدید کوریای شمالی هراس نداریم


نیکی هیلی سفیر ایالات متحدۀ امریکا در سازمان ملل متحد با نشر بیانیه‌ای در واکنش به تهدید کوریای شمالی گفته است که امریکا از تهدیدات کوریای شمالی هیچ هراسی ندارد.

ری یانگ هو، وزیرخارجۀ کوریای شمالی، روز دو شنبه هشدار داد که پیونگ یانگ قصد استفاده از سلاح اتمی را در برابر کدام کشور دیگر، به جز از ایالات متحده و هر کشوری که با ایالات متحده بپیوندد، ندارد.

خانم هیلی در واکنش گفته است که "چند آزمایش راکت بالستیکی بین‌قاره‌ای دیگر را باید شاهد باشیم تا اقدامی را انجام دهیم؟"

به دنبال آزمایش راکتی هفته پیش کوریای شمالی که تهدیدی برای ایالات متحده محسوب می شود، شورای امنیت سازمان ملل روز شنبه قطعنامه تحریم‌های جدیدی را علیه برنامۀ هسته‌ای و راکتی پیونگ یانگ، به اتفاق آرا و بدون رای منفی روسیه و چین، تصویب کرد.

سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد گفته است که تحریم‌های جدید شورای امنیت ضربه اصلی را به کوریای شمالی وارد کرده است.

این قطعنامه که در پی همکاری ایالات متحده و چین تصویب شد، صادرات کوریای شمالی را هدف گرفته است. کوریای شمالی سالانه حدود سه میلیارد دالر زغال سنگ،‌ سنگ آهن و دیگر مواد اولیه به چند کشور معدود از جمله چین صادر می کند که با مصوبه جدید شورای امنیت، این تحریم می تواند این صادرات پیونگ‌یانگ را تا یک میلیارد دالر کاهش دهد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس گزارش داده است که دونالد ترمپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، در واکنش به اقدامات تحریک آمیز کوریای شمالی خواهان اجرای کامل و فوری قطعنامه‌های تنبیهی جامعه بین المللی است، اما ریکس تلرسن، وزیر خارجۀ آقای ترمپ، سعی می‌کند راهی را برای مذاکره با پیونگ یانگ باز نگه دارد.

وزیر خارجه ایالات متحده می‌گوید اگر کره شمالی آزمایش‌های موشکی خود را برای یک دوره طولانی‌تر متوقف کند، واشنگتن احتمالاً آن را به منزله آمادگی پیونگ یانگ برای مذاکره تلقی خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG