لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر امریکا: میدانیم پناهگاهای ترورزیم در کجاست


سفیر ایالات متحده در افغانستان می گوید که امریکا می داند که پناهگاهای دهشت افگنان در کجا است و این یک حقیقتی است که ایالات متحده و متحدانش تلاش دارند از طروق مختلف بر آن فایق آیند.

جیمز کنیگهم با اشاره به اظهارات تازۀ رئیس جمهور افغانستان که گفته بود افغان ها در جنگ دیگران کشته می شوند، می گوید که دلیل تهاجم امریکا به افغانستان ریشه کن ساختن عاملان دهشت افگنان القاعده بود که امریکا را هدف قرار داده بودند.

آقای کنیگهم به روز سه شنبه در مزار شریف پس از ملاقات با محمد عطا نور، والی بلخ به خبرنگاران گفت "ما از ابتدا بر مبنای منافع مشترک کشور ها و جامعه بین المللی به افغانستان آمده ایم ما با هدف مبارزه با دهشت افگنی پدیده ای که کشور ما و تمام جهان را تهدید میکند اینجا امده ایم، و رابطه ما با رئیس جمهور کرزی بعضی اوقات چالش های داشته است، ولی امضای قرار داد امنیتی میتواند روابط دراز مدت ما با افغانستان را گسترش بدهد."

سفیر امریکا گفت که روابط ایالات متحده با رئیس جمهور حامد کرزی بعضی اوقات آمیخته با تنش بود، اما سفیر امریکا اشاره کرد که زیر رهبری آقای کرزی ایالات متحده و افغانستان قادر شدند سند مهم همکاری های استراتیژیک دراز مدت را امضأ کنند.

درهمین حال سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان میگوید این همه کشیدگی بین دو کشور بی باوری های را نیز بوجود اورده است اما ایالات متحده خواستار حفظ دستاورد های ده ساله درافغانستان بوده و تلاش دارد تا با حکومت جدید روی قرار داد امنیتی کار کند.

خروج نظامیان و کاهش در کمک های انکشافی و زیربنایی از سوی امریکا دو بحث عمده ای است که سفیر ایالات متحده می گوید درصورت امضای نشدن این قرار داد امنیتی، افغانستان با آن مواجه خواهد شد.

سفیر ایالات متحده در مزار شریف گفت که کشورش به تداوم پیشرفت و نگهداشت دست آورد ها متعهد می باشد، اما برای پیشبرد امور نیاز به چارچوب قانونی است که با امضأی توافقنامۀ امنیتی فراهم شده می تواند.
XS
SM
MD
LG