لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی از افزایش استخدام کودکان و نوجوانان در امریکا


مکدونالد یکی از رستوران‌های مشهور  فست فود یا غذاهای آماده شده در ایالات متحده و جهان غرب 
مکدونالد یکی از رستوران‌های مشهور  فست فود یا غذاهای آماده شده در ایالات متحده و جهان غرب 

وزارت کار ایالات متحده می‌گوید که برخی از شرکت‌های بزرگ بر خلاف قانون کار شماری از کودکان را استخدام کرده اند و این روند از سال ۲۰۱۵ به اینسو در حال افزایش بوده است.

شماری از کارشناسان می‌گویند که به طور کل، این گونه تخلفات هنوز هم در مقایسه با دو دههٔ گذشته نسبتاََ به پیمانهٔ کمتر است، اما تاکید می‌کنند که افزایش استخدام کودکان در کار، قابل نگرانی است.

در اوایل ماه جاری میلادی وزارت کار ایالات متحده، نمایندگی‌های رستوران زنجیره‌ای مکدونالد را درایالت‌های کنتکی، ایندیانا، مریلند و اوهایو جریمه کرد، زیرا مشخص شد که ۳۰۰ کودک را به ‌طور غیرقانونی برای اجراى وظایفی که برای خردسالان خطرناك تلقی می‌شود، استخدام کرده بودند.

به گفته وزارت کار ایالات متحده، در منطقهٔ لويزویل ایالت کنتکی دو کودک ۱۰ ساله گاهی تا ساعت ۲ صبح در مکدونالد کار می‌کردند و يكى ازين دو كودك، در بخش پختن غذا بدون دريافت معاش كار می‌كرد.

سال گذشته تحقیقات خبرگزاری رویترز نشان داد که کودکان کارگر که برخی از آنها ۱۲ سال سن داشتند، در چهار نمایندگی پرزه فروشی شرکت‌های موترسازی هیوندای و کیا، درایالت الاباما کار می‌کردند.

تحقیقات انجام شده توسط نیویارك تایمز همچنین نشان داده که کار غیرقانونی کودکان در زنجیره تدارکات شركت هاى فورد، جنرال موتورز، جی کرو، وال‌مارت، تارگیت و هول فودز نيز به ثبت رسيده است.

وزارت کار ایالات متحده گزارش می‌دهد که در سال مالی ۲۰۲۲ در مجموع ۶۸۸ کودک در مشاغلی که برای آنها خطرناک است به کار گماشته شده اند که بالاترین رقم از سال ۲۰۱۱ به اینسو است ثبت شده است.

دبی برکوویتز،کارشناس مصوونیت کارگران در پوهنتون جورج تاون، در زمینه به صدای امریکا گفت:"من در مورد چیزهایی مانند کار در کارخانه‌های بسته‌بندی گوشت، سقف ‌سازی، حفر خندق، کار با اره برقی، کار درساحات موجوديت مواد منفجره صحبت می‌کنم. وزارت کار در سال ۲۰۱۹ متوجه شد که کارفرمایان در کارخانه‌های بسته ‌بندی گوشت به استخدام کودکان خردسال شروع کرده بودند."

کارشناسان می‌گویند مهاجرت یکی از دلایل افزایش تخلفات استخدام کودکان است. تنها در دو سال گذشته، وزارت صحت و خدمات بشری ایالات متحده گزارش داده است که حدود ۲۵۰ هزار کودک مهاجر بدون همراهی بزرگسالان وارد ایالات متحده شده اند.

رید مکی از نهاد ایتلاف کار کودکان، می‌گوید:"کودکان مهاجر به دنبال شغل و در آمد می‌باشند تا به خانواده‌های شان در امريكاى مرکزی و مکسیکو پول بفرستند. آنها همچنین باید هزینه‌هایی را برای رسیدن به ایالات متحده بپردازند. هزینه‌های قايق‌ها و هزینه‌های قاچاقبر. باید بگویم، برخورد شرکت‌ها واقعاً ناامید کننده بوده است. هر نوع معیار و رویكرد که برای محافظت در برابر کار کودکان در اساسنامهٔ شان موجودبوده، زير پا كرده اند. واضح است که اگر چنین نبود، اين کودکان در آنجا كار نمی کردند."

طبق گزارش یک انجمن حامی زارعين، حدود ۴۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار کودک بين سنين ۱۲ تا ۱۷ سال در بخش کشاورزی درایالات متحده کار می‌کنند. برخی از ایالت‌ها به کودکان بالای ۱۰ سال اجازه می دهند در مزارع کار کنند. علاوه بر این، وزارت کار ایالات متحده خاطرنشان می‌کند که بخش کشاورزی از برخی قوانین فدرال در مورد اندازه حداقل مزد و اضافه کاری مصوون است.

انى اسمیت، استاد فاکولته حقوق پوهنتون آرکنسا، به صدای امریکا گفت: "وقتی به کودکان آسیب‌پذیر فکر می‌کنیم، باید بپرسیم که چرا کودکان برای حمایت از خود و خانواده‌هایشان به کار نیاز دارند، و چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا به علل ریشه‌ای فقر که آنها را به محیط کار و به مسير خطرناک سوق می‌دهد، رسیدگی کنیم."

بر اساس گزارش مرکز ملی کودکان فقیر، در حال حاضر بیش از ۱۱ میلیون کودک در ایالات متحده زیر خط فقر زندگی می کنند.

XS
SM
MD
LG