لینک های دسترسی

Breaking News

بحث مقامات چین و ایالات متحده روی مسایل امنیتی


هفتمین نشست مقامات ایالات متحده و چین در واشنگتن درمیان موجی از نگرانی های ایالات متحده روی امنیت انترنتی برگزارشد.

چین و ایالات متحده که در میان بزرگترین انتشار دهندگان گازهای گلخانه ای در جهان می باشند، امیدواراندکه همکاری میان آنها درزمینه طرح های تغییرات اقلیم میان دو کشور گسترش یابد.

مقامات ایالات متحده و چین امیدوارند پلی را بر فاصله یی ایجاد کنند که روی مسائل دشوارمانند امنیت بحری ، امنیت سایبری یا انترنتی و حقوق بشر در بحث اقتصادی جاری در واشنگتن که با مقامات چینایی جریان دارد، رونما شده است ومحققان در حال تلاش برای شناسایی منبع این سرقت ها بوده و برخی معتقد اند که این کار چین است.

جو بایدن، معاون رئیس جمهور روز سه شنبه بدون اینکه از چین نام ببرد گفت که نیاز فوری برای توافق روی یک سیستم وجود دارد که مبتنی بر قواعد و مقررات در عرصه های مثل فضای مجازی و انترنتی باشد.

آقای بایدن ضمن اینکه نگرانی خود را در مورد حقوق بشر برای زنان، اقلیت ها و خبرنگاران مطرح کرد ، گفت کشورهای که از تکنالوژی سایبری یا انترنتی به عنوان یک ابزار اقتصادی و یا منفعت از طریق سرقت ملکیت معنوی حاصل میکنند ، برای دستاورد کوتاه مدت امروز، دستاورد های فردا را قربانی میسازند.

ایالات متحدۀ امریکا مخالفت خود را با پروژه های ساختمانی چین درمناطق مورد مناقشه واقع جنوب بحیرۀ چین ابراز داشت ، مسئله ای که وزیر امور خارجه امریکا در مورد گفت که انرا با همتایان خود مطرح خواهد ساخت.

جان کری وزیر خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا گفت که وی در مورد امنیت منطقه یی در آسیای دور بشمول ثبات در منطقه کوریا و نیاز به کاهش ان در بحیرۀ جنوب چین و دریای شرق چین صحبت خواهد کرد ، نه بلعکس، روی تشدید ان،

در پاسخ به این نظر، ینگ جی شی یک مقام ارشد چین گفت که چین ازآزادی تردد در سراسر جهان حمایت میکند و امنیت سایبری یا انترنتی را مهم تلقی میکند و کشور ها باید برای انکشاف یک طرز العمل بین المللی برای تشریک اطلاعات سایبری یا انترنتی با هم کار کنند.

جک لو وزیر خزاین ایالات متحده در طول روز دوم دیدار ها با مقامات چینایی روی مسایل حاد امنیتی و مذاکرات اقتصادی نظریاتش را ارائه کرده گفت که ایالات متحده عمیقا در مورد سرقت انترنتی یا سایبری فعال به حمایت دولت چین برای کسب اطلاعات محرمانه تجارتی و تکنالوژی منحصر به شرکت های ایالات متحده ، نگران است و چنین فعالیت ها خارج ازمحدودۀ یک کشور شناخته شده درفضای انترنت می باشد که برای تجارت آزاد و شفاف مهم بوده و لازم است روی این مسایل بحث های گسترده تر صورت گیرد.

نظر تحلیلگران

بانی نگلسر ، تحلیلگر امور آسیا از مرکز مطالعات ستراتیژیک بین المللی میگوید که ادامه ای اختلافات روی این نوع از مسائل بعید است که نوعیت و سرعت این مذاکرات را مختل سازد. در نمایشی از همکاری، امریکا و چین ، شش موافقتنامه همکاری را روی تغیر اقلیم، انرژی پاک و حفاظت از محیط زیست به امضأ رساندند.

کترین نویلی معاون وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکامیگوید تدابیری در مورد حفظ محیط زیست و ایجاد اگاهی های گسترده و حمایت از آنها رویدست گرفته شده که همه پیگیری خواهد شد.

بحث کنونی زمینه را برای بازدید شی جین پینگ ، رئیس جمهور چین نیز در بازدید وی که قرار است در ماه سپتمبر صورت گیرد ، مساعد میسازد.

XS
SM
MD
LG