لینک های دسترسی

Breaking News

صنعت چرس؛ صنف جديد درسى در يك كالج امريكا


کالج لانگ بیچ ایالت کالیفورنیای ایالات متحدۀ امریکا در نظر دارد که در سمستر خزانی امسال خود صنف درسی را در مورد صنعت کانابیس یا گیاه شاهدانه و مشتقات آن چون چرس، ماروانا وغیره برگزار کند.

لانگ بیچ بزنس ژورنال گزارش داده است که این صنف هشت هفته‌ای، از کشت شاهدانه گرفته تا تولید مشتقات مختلف کانابیس و فروش آن را در بازار احتوا خواهد کرد.

براساس این گزارش، این صنف که در آن بین ۳۰ تا ۳۵ دانشجو شرکت خواهد داشت، در نوع خود، نخستین صنف در تاریخ مکاتب امریکا است.

کالج لانگ بیچ در نظر دارد که در هماهنگی با یک سازمان غیرانتفاعی که در بخش های مختلف تجارتی از جمله تجارت چرس و دیگر مشتقات شاهدانه کار می‌کند، این صنف درسی را برگزار کند.

مدیران کالج لانگ بیچ گفته اند که هدف از ایجاد این صنف درسی، ارتقای سطح دانش مسلکی دانشجویان در مورد تجارت و صنعت کانابیس است، به ویژه کسانی که علاقمند کار در این صنعت اند.

در سال ۱۹۹۶، کالیفورنیا مصرف درمانی مشتقات کانابیس را قانونی ساخت و سبب شد که در شمال دیگر ایالت‌های امریکا نیز تلاش برای قانونمند ساختن مصرف درمانی و سپس استعمال تفریحی این ماده را آغاز کنند.

هم اکنون در ۱۲ ایالت امریکا مصرف مشتقات شاهدانه به کلی قانونمند است و در هشت ایالت دیگر به کلی غیرقانونی است. در ۳۰ ایالت دیگر امریکا مصرف درمانی آن مجاز بوده یا هم مصرف آن جرم پنداشته نمی‌شود.

در تلاش برای درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ که بیشتر به دلیل آسیب شش‌ها سبب از بین رفتن بیماران می‌شود، برخی دانشمندان در مورد شاهدانه به عنوان کاهش دهندۀ التهاب خطرناک و کشندۀ شش، تحقیقات را آغاز کرده اند.

انتظار می‌رود که رایدهندگان در کم از کم ده ایالت امریکا در انتخابات سال روان که به تاریخ سوم فبروری برگزار می‌شود، در مورد قانونمند شدن کامل مصرف شاهدانه و مشتقات آن تصمیم بگیرند.

XS
SM
MD
LG