لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس سبب کاهش بی پیشینهٔ استخدام در امریکا شده است - گزارش


شیوع روبه افزایش کروناویروس در ایالات متحده سبب شده است تا اکثر تشبثات و تجارت ها دوباره بسته شده و میزان استخدام به گونهٔ قابل توجهی کاهش یابد.

براساس گزارش شرکت ای دی پی بیماری در حال برگشت کووید ۱۹ رشد اقتصادی را کند کرده و در عین حال سبب شده است تا مصرف کنندگان در مصارف شان محتاطانه عمل کنند.

شرکت ای دی پی فراهم کنندهٔ خدمات و اداره قوای بشری برای بسیاری از شرکت ها در امریکا و جهان می‌باشد.

طبق گزارش ای دی پی تشبثات امریکایی در ماه جولای ۱۶۷ هزار شغل را وارد بازار کار کردند، در حالیکه این رقم در ماه جون ۴.۳ میلیون و در ماه می ۳.۳ میلیون بود.

استخدام محدود ماه جولای به این معنی است که اقتصاد ۱۳ میلیون شغل کمتری نسبت به ماه فبروری، قبل از شدت گرفتن شیوع کروناویروس، عرضه کرده است.

کاهش استخدام در بین شرکت‌های مختلف و تقریباً در همه صنایع دیده می‌شود، اما رستوران‌ها، می‌خانه‌ها و هوتل‌ها که از همه‌گیری کروناویروس به شدت متضرر شده‌اند، استخدام کمتری داشته اند و در ماه جولای تنها ۳۸ هزار نفر را استخدام کرده اند در حالیکه در ماه می و جون مجموعاً سه میلیون نفر را استخدام کرده بودند.

علایم دیگری که نشان دهندهٔ رکود اقتصادی ناشی از افزایش کروناویروس درماه جولای است، افزایش درخواست کنندگان بیمه بیکاری در دو هفتهٔ اخیر می‌باشد.

تعداد درخواست کنندگان بیمۀ بیکاری در مقایسه با سه ماه گذشته در دو هفتهٔ اخیر افزایش یافته است.

با آنهم رقم درخواست کنندگان بیمه بیکاری در چندین هفته گذشته به گونۀ متداوم بیشتر از یک میلیون بوده است.

این در حالی است که قبل از شیوع همه گیری کروناویروس بلندترین رقم درخواست کنندگان در یک هفته کمتر از ۷۰ هزار نفر بود.

میزان بلند درخواست بیمۀ بیکاری بیانگر آنست که هنوز هم مردم به دلیل شیوع کروناویروس در امریکا وظایف شان را از دست می‌دهند.

سطح بیکاری در حالی به گونۀ متداوم افزایش می‌یابد که اوج دوبارۀ شیوع کروناویروس سبب شده است تا بیشتر ایالت ها اقدامات خود را برای بازگشایی تشبثات متوقف کرده و محدودیت ها را دوباره وضع کنند.

اقتصاددانان می‌گویند که بسیاری از مشاغل از دست رفته هرگز برنخواهند گشت و رقم بلند بیکاری می‌تواند تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد.

XS
SM
MD
LG