لینک های دسترسی

Breaking News

پلوسی: کشته شدن معترضان در ایران مایۀ نگرانی جدی است


رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده با ابراز نگرانی از آمار کشته شدگان در اعتراضات اخیر ایران، گفت که ایرانیان باید بتوانند بدون ترس از انتقام ابراز نظر کنند.

ننسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحدۀ امریکا روز یکشنبه ۲۴ نومبر (سوم قوس) در یک پیام تویتر نوشت: "گزارش‌ها درباره کشته شدن بیش از ۱۰۰ معترض توسط نیروهای امنیتی ایران مایه نگرانی‌های جدی است".

خانم پلوسی با تاکید بر اینکه ایرانیان باید بتوانند بدون ترس از انتقام حرف خود را بزنند،در ادامۀ این پیام نوشته است: "ایران باید فوراً دسترسی کامل به انترنت را فراهم کند و اجازه دهد همگان مطالبات خود را بیان کنند".

پیشتر از این جو بایدن، معاون پیشین ریاست جمهوری امریکا و نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایالات متحده نیز در یک پیام تویتر، از برخورد حکومت ایران انتقاد تند و با معترضان ایرانی ابراز همدردی کرد.

آقای بایدن در این پیام نوشته است: "دل‌های مان با خانواده معترضان‌ ایرانی است که هفته پیش جان باختند. ایرانیان، مانند مردم در همه جا، باید این حق را داشته باشند که بدون آنکه ظالمان مورد حمله دولت خود قرار بگیرند، و انترنت چندین روز قطع باشد، مظاهرات مسالمت آمیز را راه اندازی کنند. جهان‌نظاره گر است".

پس از آغاز مظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به افزایش نرخ و سهمیه بندی تیل در ایران،حکومت آن کشور به خاطر مهار کردن اعتراضات، خدمات انترنت را تقریباً به گونۀ کامل قطع کرد.

بر اساس گزارش‌ها، در گلوله باری ماموران پولیس ایران تا کنون کم از کم ۱۱۵ معترض کشته و صدها معترض دیگر زخمی شده است.

مقام‌های امریکایی می‌گویند که حکومت ایران، ثروت و سرمایۀ آن کشور را به جای خدمت به مردم، برای تقویت گروه های تروریستی و بی ثبات سازی شرق میانه مصرف می‌کند.

XS
SM
MD
LG