لینک های دسترسی

Breaking News

قربانیان کووید۱۹ در امریکا به مرز نیم میلیون نفر رسید


کم و بیش یک سال پس از ثبت نخستین واقعۀ کووید۱۹ در ایالات متحدۀ امریکا، مرگ و میر ناشی از این بیماری در امریکا به مرز نیم میلیون نفر رسیده است.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحدۀ امریکا نشان می‌دهد که تا صبح دوشنبه ۲۲ فبروری (چهارم حوت) شمار مبتلایان کووید۱۹ در ایالات متحده به بیش از دو میلیون و ۴۶۷ هزار نفر رسیده است.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز نشان می‌دهد که تا کنون بیش از ۱۱۱.۵ میلیون نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۲.۵ میلیون نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

ایالات متحده به تنهایی یک پنجم تمام موارد مرگ و میر ناشی از همه‌گیری کروناویروس را داشته است.

هم اکنون نیز روزانه بیش از ۱۰۰ هزار مورد تازۀ کووید۱۹ در ایالات متحده ثبت می‌شود و با درنظرداشت این وضعیت مسوولان و کارشناسان صحی سفارش کرده اند که تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از انتشار ویروس پابرجا باقی بماند.

داکتر روشل والنسکی، رییس مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده به شبکۀ خبری ان بی سی امریکا گفت: "هنوز هم روزانه حدود ۱۰۰ هزار واقعه [کووید۱۹] داریم. هنوز هم روزانه بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ نفر [در اثر کووید۱۹] جان می‌بازند."

حکومت جدید ایالات متحده به رهبری جو بایدن تعهد کرده است که در صد روز نخست ریاست جمهوری آقای بایدن، صد میلیون نفر در ایالات متحده واکسین کووید۱۹ را در یافت کنند. هرچند این روند هفتۀ گذشته به دلیل طوفان شدید زمستانی در چندین ایالت مختل شد و انتقالات و توزیع واکسین کماکان در تمام ایالت‌های امریکا با سکتگی روبرو شد.

XS
SM
MD
LG