لینک های دسترسی

Breaking News

آمار مرگ ناشی از کووید۱۹ در امریکا از مرز ۷۰۰ هزار نفر گذشت


مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ایالات متحده امریکا در حالی به نزدیک به ۷۰۱ هزار نفر رسیده است که مقام‌های امریکایی تطبیق دوز‌های تقویتی واکسین را به سالمندان و افراد معروض به خطر مانند کارکنان صحی، تجویز کرده اند.

در بیش از یک هفتۀ گذشته روزانه به گونۀ اوسط بیش از ۲۰۰۰ نفر در اثر ابتلا به کووید۱۹ در ایالات جان باخته اند و مقام‌های امریکایی می‌گویند که بیشتر مبتلایان و جان باختگان کسانی اند که واکسین کووید۱۹ را دریافت نکرده اند.

ایالات متحده از رهگذر مرگ و میر و میزان ابتلا به کووید۱۹ هنوز هم در صدر کشورهای جهان قرار داشته و ۱۹ درصد واقعات مجموعی و ۱۴ درصد مرگ ناشی از همه‌گیری کروناویروس در امریکا ثبت شده است.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز تا صبح یکشنبه سوم اکتوبر (۱۱ میزان) تعداد واقعات مثبت این بیماری در امریکا به حدود ۴۳.۶۶ میلیون و مرگ و میر ناشی از آن به نزدیک به ۷۰۱ هزار مورد رسیده است.

پوهنتون جانس هاپکینز گزارش داده است که شمار مجموعی واقعات کووید۱۹ در جهان تا صبح یکشنبه به ۲۳۴.۶۹ میلیون رسیده و این میان نزدیک به ۴.۸ میلیون نفر جان باخته اند.

شیوع شکل دلتای کروناویروس که به شدت ساری است، سبب افزایش واقعات کووید۱۹ در سرتاسر جهان، به شمول ایالات متحدۀ امریکا شده است.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا هفتۀ گذشته هنگام دریافت دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ ابراز امیدواری کرد تا امریکایی‌هایی که تا کنون از دریافت این واکسین امتناع ورزیده اند "راه درست" را انتخاب کرده و خود را واکسین کنند.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده گفته است که تا کنون ۵۶ درصد جمعیت امریکا به گونۀ کامل واکسین شده اند و حدود ده درصد دیگر جمعیت این کشور تا هنوز یک دوز واکسین را گرفته اند.

XS
SM
MD
LG