لینک های دسترسی

Breaking News

فایزر جواز تطبیق اضطراری واکسین کووید۱۹ به کودکان پنج تا ۱۱ ساله را می‌خواهد


شرکت فایزر و بیو‌ان‌‌تک آلمانی روز سه شنبه ۲۸ سپتمبر (ششم میزان) گفتند که به گونهٔ رسمی مجوز اضطراری واکسین مشترک این شرکت‌ها را برای تطبیق به کودکان بین پنج تا ۱۱ سال از دولت ایالات متحده درخواست خواهند کرد.

این شرکت‌ها هفته گذشته نتیجه آزمایشات ابتدایی خود را به ادارهٔ غذا و دوای ایالات متحده ارایه کرده بودند. این شرکت‌ها اعلام کردند که آزمایشات ابتدایی که بالای ۲۲۶۸ نفر انجام شده نشان می‌دهد که واکسین برای این گروه سنی مصوون و موثر می‌باشد.

ادارهٔ غذا و دوای ایالات متحده از قبل استفاده اضطراری این واکسین را برای نوجوانان بین ۱۲ تا ۱۵ سال مجاز کرده و نخستین واکسینی است که برای افراد ۱۶ ساله و بالاتر به گونه کامل تایید شده است.

تایید سریع این واکسین در حالیکه تمام مکاتب در سرتاسر ایالات متحده بازگشایی شده، می‌تواند سبب کاهش سریع در موارد این بیماری در بین گروه سنی پنج تا ۱۱ سال شود.

براساس گزارش اکادمی کودکان امریکا، ابتلای کودکان به بیماری کووید۱۹در اوایل ماه جاری به بالاترین حد خود رسید.

کودکان کمتر مستعد ابتلا به موارد شدید بیماری کووید۱۹ اند، اما کارشناسان صحی می‌گویند که می توانند کروناویروس را به سادگی به دیگران منتقل کنند.

در همین حال شرکت فایزر اعلام کرده است که آزمایش‌های کلینیکی خود بر روی یک داروی خوراکی ضد کروناویروس را در بین افرادی که در معرض ویروس قرار گرفته‌اند، آغاز کرده ‌‌است.

فایزر روز دوشنبه اعلام کرد که آزمایشات ابتدایی انجام شده و آزمایشات متوسط و نهایی این داروی جدید را بر روی ۲۶۶۰ داوطلب بزرگسال انجام خواهد داد.

XS
SM
MD
LG