لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ را گرفت


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا دوز تقویتی واکسین‌ کووید۱۹ را گرفت و گفت که آن‌عده امریکایی‌هایی که هنوز هم از دریافت این واکسین ابا می‌ورزند، کشورشان را آسیب می‌رسانند.

آقای بایدن که ۷۸ ساله است، روز دوشنبه ۲۷ سپتمبر (پنجم میزان) پس از دریافت این واکسین با شوخی گفت :"می‌دانم که چنین به نظر نمی‌رسم، اما من بالاتر از ۶۵ سال عمر دارم."

مقام‌های صحی ایالات متحده سفارش کرده اند که افراد ۶۵ سال و بالاتر از آن باید دوز تقویتی واکسین فایزر را دریافت کنند. بر اساس این رهنمود، افرادی که مشکلات جدی صحی دارند و یا هم از نظر شغلی در معرض خطر و تماس مکرر با کرونایروس قرار دارند، باید دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ را اخذ کنند.

رییس جمهور بایدن گفت که مشکل اینجاست که شمار قابل ملاحظۀ امریکایی‌ها به پرهیز از گرفتن حتا یک دوز واکسین ادامه داده و سبب شده اند که شکل مرگبار دلتای کروناویروس در سرتاسر امریکا گسترش یابد.

آقای بایدن گفت که ۷۷ درصد مردم امریکا واکسین شده اند، اما به گفتۀ وی این بسنده نیست زیرا یک چهارم جمعیت هنوز با دریافت واکسین مخالفت می‌کنند. او افزود که این اقلیت ممتنع خسارات بسیار زیادی را به بقیۀ کشور وارد می‌کند. او گفت: "لطفا کار درست را انجام دهید."

نخستین دوز واکسین کووید۱۹ شرکت فایزر در ماه دسمبر و دومین دوز آن در ماه جنوری بر بازوی رییس جمهور بایدن زرق شد. آقای بایدن گفت که حدود ۶۰ میلیون نفر در ایالات متحده واجد شرایط دریافت دوز تقویتی واکسین کووید۱۹ شرکت فایزر اند.

جو بایدن گفت که کسانیکه واکسین‌های مودرنا و جانسن اند جانسن را گرفته اند نیز، پس از تکمیل شدن مطالعات، دوز تقویتی عین واکسین را دریافت کرده می‌توانند.

مرکز وقایه و کنترول امراض ایالات متحده روز جمعه گفت که اطلاعات در مورد دوز تقویتی واکسین‌های مودرنا و جانسن اند جانسن در هفته‌های آینده ارزیابی خواهد شد.

XS
SM
MD
LG