لینک های دسترسی

Breaking News

اوج تلفات کووید۱۹ در امریکا؛ ۲۲۰۰ مورد مرگ در یک روز


مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در ایالات متحده به گونۀ اوسط به بیش از ۲۲۰۰ نفر در روز و حد اوسط موارد ابتلا برای اولین بار به ۲۰۰ هزار نفر در روز رسیده است.

کارشناسان امور صحی در ایالات متحدۀ امریکا هشدار داده اند که با فرا رسیدن فصل سرما و تعطیلات آخر سال به ویژه کرسمس و سال نو، مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در امریکا در چهار ماه آینده دو برابر خواهد شد.

انستیتیوت آمار و ارزیابی پوهنتون واشنگتن پیش‌بینی کرده است که تا اول اپریل ۲۰۲۱ آمار مرگ ناشی از کووید۱۹ در ایالات متحده به ۵۳۹ هزار خواهد رسید.

تقریباً هر ایالت در حالی از افزایش در شمار مبتلایان کووید۱۹ خبر می‌دهند که محدودیت‌ها را تمدید یا محدودیت‌های جدیدی را غرض جلوگیری از گسترش بیشتر کروناویروس وضع کرده اند.

جی اینسلی، والی ایالت واشنگتن روز سه شنبه محدودیت‌ها بر تشبثات و برگزاری اجتماعات از جمله ممنوعیت غذا خوری در مکان‌های سربستۀ عامه و رستوران‌ها و نوشیدن در می‌خانه ها را تمدید کرد. او گفت: "آنچه كه ما انجام می‌دهیم، در اصل برای بسیاری از شهروندان ما مسله مرگ و زندگی خواهد بود."

با اینحال، آقای اینسلی واکسین کووید۱۹ را که انتظار می‌رود در روزها یا هفته‌های آینده تایید شود، امیدوارکننده توصیف کرد، اما گفت: "در حال حاضر، ما باید با واقعیت روبرو شویم و واقعیت این است که ما از یک وضعیت بسیار سخت همه گیری رنج می بریم."

در عین حال والی ایالت کارولینای شمالی نیز قیود بر گشت و گذار را از ساعت ۱۰ شب نافذ کرده است. در ایالت کالیفورنیا از مردم خواسته شده تا محدودیت های نافذه را مراعات کرده و تا حد امکان در خانه بمانند.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز، تا صبح چهار شنبه نهم دسمبر (۱۹ قوس) نزدیک به ۱۵.۲ میلیون نفر در ایالات متحده به کووید۱۹ مبتلا شده که از آن میان ۲۸۶ هزار نفر در اثر این بیماری جان باخته اند.

انتظار می‌رود که در روزها یا هفته‌های آینده جواز تطبیق و تکثیر یک یا بیشتر واکسین‌ کووید۱۹ در ایالات متحدۀ امریکا صادر شود.

با اینحال، انستیتیوت آمار و ارزیابی پوهنتون واشنگتن می‌گوید که در چند ماه آینده، حتا با صدور جواز واکسین کووید۱۹، این بیماری میزان بلند ابتلا و مرگ و میر را خواهد داشت.

ایالات متحده در چند هفتۀ اخیر وارد شدیدترین مرحلۀ همه‌گیری کروناویروس شده است و هم اکنون شمار زیاد شفاخانه‌ها در این کشور شاهد افزایش بی‌پیشینۀ مبتلایان کووید۱۹ اند.

XS
SM
MD
LG