لینک های دسترسی

Breaking News

کمیتۀ کانگرس بیشترین بودجۀ دفاعی را به حکومت ترمپ پیشنهاد کرد


انتظار می‌رود که بودجۀ دفاعی حکومت ترمپ با چانه زنی و مخالفت‌هایی در کانگرس روبرو شود
انتظار می‌رود که بودجۀ دفاعی حکومت ترمپ با چانه زنی و مخالفت‌هایی در کانگرس روبرو شود

رئیس کمیتۀ خدمات قوای مسلح مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحدۀ امریکا در تلاش تصویب بودجۀ دفاعی ۷۰۵ میلیارد دالری برای سال ۲۰۱۸ میلادی است، بودجۀ هنگفتی که از آغاز جنگ به رهبری ایالات متحده در افغانستان و عراق بی پیشینه می‌باشد.

مک تورنبری رئیس این کمیته استدلال دارد که به افزایش مصارف دفاعی نیاز مبرم است. هر چند دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده برای مصارف دفاعی حکومت خود بودجۀ ۶۰۳ میلیارد دالری را پیشنهاد کرده بود، آقای تورنبری ۱۰۲ میلیارد اضافی را -۳۷ میلیارد دالر برای عملیات وزارت دفاع و ۶۵ میلیارد دالر برای ماموریت‌های جنگی – به بودجۀ پیشنهادی آقای ترمپ افزوده است.

اما طرح آقای تورنبری حتا با مخالفت شدید شماری از هم حزبی‌های جمهوریخواه وی نیز روبرو خواهد شد. افزون بر آن، قانونی که در سال ۲۰۱۱ وضع شده و محدودیت‌های سختگیرانه را بر مصارف دفاعی ایالات متحده وضع کرده است، نیز سد راه طرح آقای تورنبری خواهد بود.

این قانونگذار امریکایی گفته است که بودجۀ پیشنهادی وزارت دفاع امریکا نابسنده است، هرچند به گفتۀ وی رئیس جمهور ترمپ بدون شک خواستار تقویت و بازسازی قوای نظامی ایالات متحده است.

بخشی از مصارف دفاعی ایالات متحده که تا کنون مشخص نشده است، صرف ماموریت نظامیان امریکایی در افغانستان خواهد شد. افزون بر ۸۴۰۰ سرباز امریکایی مستقر در افغانستان، حکومت آقای ترمپ در نظر دارد تا کم و بیش ۴۰۰۰ نظامی دیگر امریکایی را در افغانستان مستقر سازد تا آنچه را که افسران ارشد امریکایی "بن بست" خوانده اند، در هم بشکنند.

افزایش ۱۸ هزار سرباز و افسر در اردو، قوای هوایی و نیروی بحری امریکا و نیز افزایش ۲.۴ درصدی معاش نظامیان امریکایی در طرح آقای تورنبری گنجانده شده است. او همچنان خواستار تخصیص پول بیشتر برای تقویت سیستم دفاع راکتی امریکا نیز شده است.

XS
SM
MD
LG